شناسهٔ خبر: 57574915 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم پیشگیری از افت کیفیت آموزشی رشته‌های دندان‌پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:با برنامه ریزی انجام شده در دبیرخانه شورای آموزش دندان پزشکی باید از افت کیفیت آموزشی در رشته‌های دندان پزشکی پیشگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل باقری فرد در نشست اعضای بورد گروه دندانپزشکی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه، باید تمهیداتی در زمینه افزایش انگیزه اعضای هیئت علمی و ارتقاء کیفیت رشته‌های دندانپزشکی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجوی رشته دندانپزشکی و دو هزار عضو هیئت علمی باید تمهیداتی در برنامه هفتم توسعه برای افزایش اساتید این حوزه لحاظ شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه، اعضای هیئت علمی، مهم‌ترین سرمایه در حوزه آموزش هستند، افزود: حدود سه هزار نفر در بورد‌های تخصصی از جمله در بورد دندانپزشکی حضور دارند که محور اصلی آنها، آموزش است، درنتیجه انتظار می‌رود از ظرفیت آن‌ها برای ایجاد تغییرات بنیادی و تحولات نوین استفاده و معضلات این حوزه برطرف شود.

باقری فرد با تاکید بر کیفیت آموزش از انجام کار‌های تحقیقاتی در زمینه تعیین ظرفیت رشته دندانپزشکی خبر داد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده در دبیرخانه شورای آموزش دندان پزشکی باید ازافت کیفیت آموزشی در رشته‌های دندان پزشکی پیشگیری کنیم.

نظر شما