شناسهٔ خبر: 57574529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

شاخه رسانه‌ای اغتشاشات؛

مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب: اعدام محسن شکاری افکار عمومی را به ‌شدت ملتهب کرده!/ اعدام موجب خشم بیشتر معترضان می‌شود!

بستن خیابان، قمه کشی، حمله به مامور محافظ امنیت و ایجاد فضای ارعاب التهاب جامعه نیست اما مجازات این جانیان خطرناک باعث التهاب می شود.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: الیاس حضرتی، مدیر مجموعه رسانه‌ای اصلاح طلب اعتماد در سرمقاله امروز روزنامه اعتماد با عنوان «لطفا آرامش خود را حفظ کنید» مدعی شده است که اعدام محسن شکاری که با قمه کشی راه ماشین ها را در منطقه ستارخان تهران بسته بود و نیروی امنیتی را با قمه مجروح کرد، باعث التهاب جامعه شده است.

به اعتقاد حضرتی و امثالهم بستن خیابان، قمه کشی، حمله به مامور محافظ امنیت و ایجاد فضای ارعاب التهاب جامعه نیست اما مجازات این جانیان خطرناک باعث التهاب می شود. شهادت 60 مدافع امنیت و ترور ده ها نفر در شاهچراغ، ایذه و اصفهان ناامنی نیست اما اعدام داعشیان وطنی ایجاد التهاب است و باعث خشم بیشتر آنها می شود! به عبارت بهتر وحوش داعشی در خیابان هرکاری بخواهند می‌توانند بکنند اما نباید با آنها کاری داشت!

البته حضرتی ناخواسته به یک نکته صحیح هم اشاره کرده است و آنکه اعدام ها را باعث ناامیدی معترضان -بخوانید اغتشاشگران- دانسته است.

همراهی همه جانبه جریان اصلاحات با اغتشاشگران بی رحم از ابتدا تا امروز امری نیست که قابل انکار باشد. در این میان و در بازه زمانی اغتشاشات سه ماهه اخیر روزنامه اعتماد به مدیرمسئولی حضرتی نقش پررنگی در این میان ایفا کرد که جهان نيوز در گزارش جداگانه‌ای به آن خواهد پرداخت.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از یادداشت حضرتی را در ادامه خواهید خواند:

*اجرای حکم اعدام آقای محسن شکاری، افکار عمومی را به ‌شدت ملتهب کرده است. تقریبا همه فعالان سیاسی و دلسوزان کشور اتفاق‌نظر دارند که هم‌اکنون مهم‌ترین نیاز کشور «آرامش» است، بنابراین هر اقدامی که منجر به اخلال در آرامش کشور شود و -یا بدتر- موجب التهاب شود، به دور از حزم و تدبیر است. 
 
*حال که اعتراضات خیابانی فروکش کرده و شرایط برای شنیدن حرف مردم -علی‌القول مسوولان- فراهم آمده است، این سوال مطرح می‌شود که اعدام آقای محسن شکاری آیا به آرامش کشور کمک می‌کند یا نه؟ نگاهی سطحی به شبکه‌های اجتماعی و دورو اطراف خودمان نشان می‌دهد پاسخ به این سوال متاسفانه منفی است. 

*اجرای چنین احکامی در شرایط بدبینی اجتماعی، موجب ناامیدی و خشم بیشتر می‌شود که ابدا به مصلحت کشور نیست. اولویت حکمرانی در شرایط کنونی آن است که مردم و معترضان را به بهبود شرایط کشور، امیدوار کنیم.

*برخی تحلیلگران بدبین معتقدند گروه‌های سیاسی‌ای وجود دارند که حیات خود را در گرو آشوب و التهاب در جامعه می‌بینند. این گروه‌ها همین حالا هم با اظهارات ناپخته به التهاب در جامعه دامن می‌زنند و برای رسانه‌های خارج از کشور خوراک فراهم می‌کنند.

درباره «الیاس حضرتی» بیشتر بخوانید:
اعتراف چهره مطرح اصلاح طلبان به دستاوردهای رئیسی
«رئیسی» الیاس حضرتی را هم ناچار به تمجید کرد
نباید چند جوان تند عقده‌ای وارد مجلس شوند
این فرد باید رد صلاحیت شود +عکس
چرا «اعتماد» عکس خاتمی را منتشر کرد؟
ریشه خشم و عصبانیت مردم به دولت‌های قبل برمی‌گشت!

نظر شما