شناسهٔ خبر: 57574409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسکو:

تحریم‌، کارزار تبلیغاتی آمریکا علیه مخالفانش است/ واشنگتن به دنبال بدنام کردن کشورهاست

ایرنا

- سفارت روسیه در واشنگتن، تحریم را کمپین تبلیغاتی آمریکا علیه کشورهایی که برایش مشکل‌ساز می‌شوند، دانست و افزود: آمریکایی‌ها به اسم دفاع از حقوق بشر، به دنبال بدنام کردن کشورهای مخالف خود هستند.

صاحب‌خبر -
 

این سفارتخانه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه اظهار داشت: تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای قانونی روسیه، چیزی به جز یک کمپین تبلیغاتی توسط آمریکایی‌ها نیست

سفارت مسکو در واشنگتن ادامه داد: هدف از این تحریم‌ها تخریب وجهه بین‌المللی حکومت‌هایی است که برای آمریکایی‌ها دردسرساز می‌شوند. آن‌ها به دنبال بدنام کردن این کشورها با استفاده از ابزار حقوق بشر هستند

روز گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۴۰ شخص و نهاد در ۹ کشور مختلف از جمله روسیه، ایران، چین و کره شمالی، به اتهام آنچه فساد و نقض حقوق بشر خواند، خبر داد.

بنابر اعلام سفارت مسکو، اهداف واشنگتن آشکار است، آن‌ها به دنبال اجبار سایر کشورها برای تنظیم سیاست خارجی خود بر اساس خواسته‌های آمریکا هستند و این رویکرد را به عنوان تلاشی برای دفاع از حقوق بشر عنوان می‌کنند.

این سفارتخانه همچنین با بیان اینکه آمریکا از تلاش برای مجازات روسیه به خاطر استقلال آن در امور بین‌الملل دست نخواهد کشید، افزود: «قانون ماگنیتسکی» (Global Magnitsky Act) تنها یک ابزار در اختیار کاخ سفید برای دخالت در امور داخلی کشورها است.

قانون ماگنیتسکی قانونی آمریکایی است که کنگره آمریکا آن را تصویب و باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در دسامبر سال ۲۰۱۲ با امضای خود آن را اجرایی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما