شناسهٔ خبر: 57574382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

سنددار کردن تعاونی‌های مسکن مهر با جدیت پیگیری می‌شود/ وجود ۳۸ تعاونی مسکن آزاد در قزوین

قاسم آقاعلیخانی گفت: در حال حاضر تقریبا ۳۸ تعاونی مسکن مهر آزاد در استان قزوین وجود دارد که این تعاونی‌ها نسبت به سایر تعاونی‌ها مشکلات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به سنددار کردن تعاونی‌های مسکن مهر اظهار کرد: موضوعات مربوط به پایان کار و سنددار کردن تعاونی‌های مسکن مهر که مربوط به استانداردسازی آسانسورها و عدم پرداخت بدهی‌ها می‌شود، کام شیرین مردم را تلخ کرده است.

 
وی افزود: موضوع سنددارکردن تعاونی‌های مسکن مهر را از سه الی چهار ماه گذشته در دستور کار قرار دادیم؛ مدیرکل تعاون استان هم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.
 
معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر تقریبا 38 تعاونی مسکن مهر آزاد در استان قزوین وجود دارد که این تعاونی‌ها نسبت به سایر تعاونی‌ها مشکلات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.
 
آقاعلیخانی تصریح کرد: کم بودن انگیزه بین اعضای تعاونی‌ها برای پرداخت هزینه‌ها موجب کاهش تمایل هیئت مدیره به منظور پیگیری امورات و بروز معضلات اساسی در تعاونی‌های مسکن مهر شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه موضوع تعاونی مسکن مهر یک مشکل اساسی و جدی و البته بین دستگاهی است؛ اذعان کرد: بخشی از پیمانکاران و مجوزهای فنی بر عهده مسکن و شهرسازی، استاندارد آسانسور بر عهده اداره‌کل استاندارد و بخشی از پایان کار مربوط به شهرداری، بدهی بیمه تأمین اجتماعی مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و بخشی هم مربوط به تعاونی اعضا است.
 
آقاعلیخانی تصریح کرد: اگر در حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر دستگاه‌های دیگر همکاری نداشته و به اهمیت موضوع توجه نکنند هیچ نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نخواهد شد و جلسات مختلفی با حضور دستگاه‌های مرتبط برای تشویق به همکاری در اداره‌کل برگزار شده است.
 
ساخت بیش از هشت هزار واحد مسکونی در حوزه تعاونی مسکن مهر
 
وی گفت: پیشرفت‌های مناسبی در حوزه تعاونی‌های مسکن مهر انجام شده و امیدواریم با تعهداتی که دستگاه‌ها می‌پذیرند شاهد نتیجه مطلوبی در این زمینه باشیم.
 
این مسئول با اذعان به اینکه بیشترین تعاونی مسکن مهر در شهر مهرگان متمرکز است، بیان کرد: 9 تعاونی در شهرستان البرز، یک تعاونی در بوئین‌زهرا با 156 واحد، 4 تعاونی در تاکستان با 640 واحد، 20 تعاونی در قزوین با پنج هزار و 5 تعاونی در آبیک وجود دارد.
 
وی یادآور شد: در مجموع هشت هزار و 451 واحد مسکونی در حوزه تعاونی مسکن مهر در استان قزوین ساخته شده و مجموع این تعاونی‌ها به اعضا تحویل داده شده است، گاها در محوطه سازی نواقصی وجود دارد که با کمک اعضا در آینده به نتیجه مطلوب می‌رسد.
 
حوزه نظارتی بر تعاونی‌های مسکن مهر محدود است
 
آقاعلیخانی افزود: باوجودی که در دولت نهم  وضعیت مسکن نسبت به امروز از شرایط مناسب‌تری برخوردار بود بسیاری از اعضای تعاونی‌ها بودجه‌ای برای خرید نداشته و با استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها توانستند مبلغ مورد نظر را تأمین کنند.
 
معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به اینکه فعالیت تعاونی‌ها دارای چارچوب خاص و شخصیت حقوقی مستقل است، امیدواریم بتوانیم از پراکندگی تعاونی مسکن مهر جلوگیری و آنها را یکپارچه کرده و هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.
 
آقاعلیخانی تصریح کرد: حوزه نظارتی بر نوع فعالیت تعاونی‌های مسکن مهر اداره‌‎کل تعاون محدود است لذا باید تصمیم مناسبی برای حاصل شدن نتیجه مطلوب انجام شود.
 
وی در مقایسه وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر قزوین نسبت به سایر استان‌ها ابراز کرد: قزوین نسبت به سایر استان‌ها چالش خاصی ندارد، تکمیل و تحویل تعدادی از واحدها موجب کاهش مشکلات جدی در این زمینه شده است.
 
این مسئول گفت: در راستای اجرای طرح «ساخت مسکن مهر» در دولت نهم بخش عمده‌ای از اقشار کم درآمد جامعه با پرداخت مبلغی محدود صاحب مسکن شدند.
 
آقاعلیخانی در پایان یادآور شد: بعضی تعاونی‌ها مشکلات محدودتری دارد که نیازمند پیگیری است.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما