شناسهٔ خبر: 57574380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر یزد:

اکوپارک یزد تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

یزد- عضو شورای شهر یزد گفت: فاز اول پروژه عظیم اکوپارک یزد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

محسن ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن مراحل پایانی احداث اکوپارک یزد اظهار داشت: این پروژه بیش از ۱۵۰ هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن تاکنون حدود ۱۵ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و امسال نیز ۱۰ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده و امید است تا پایان سال جاری فاز اول آن به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: به دلیل وسعت پارک نیاز است برای ساخت با بخش خصوصی نیز مشارکت شود به همین دلیل قرار است طی فراخوانی برای سرمایه گذاران این موضوع اعلام شود.

ابوترابی بیان کرد: تاکنون ساخت ۹۰ سکو، سرویس بهداشتی، بخشی از لوله کشی، خاکبرداری معبر، احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی برای توسعه فضای سبز و حدود ۲۰ هکتار درختکاری انجام شده است.

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه یک شهرداری در مورد خانواده محور بودن اکو پارک گفت: این پارک بر محور خانواده محور آماده سازی خواهد شد تا خانواده ها با آرامش از خدمات پارک کویری استفاده کنند.

وی در مورد طرح‌ها و برنامه های این پارک بیان کرد: پارک وحوش، محیط فرهنگی، محیط ورزشی مانند اسب سواری، بازی های مناسب نونهالان، نجوم شناسی و رصد ستاره ها از مجموعه برنامه های این پروژه عظیم است.

ابوترابی تأکید کرد: اکو پارک در آینده درآمدهای مالی و اقتصادی فراوانی می‌تواند داشته باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: امیدواریم بزرگترین اکو پارک کشور این روزها را زودتر سپری کند و به روزهای اوج بهره‌وری از امکانات تفریحی و سرگرمی در یک مکان دنج کویری برسد.

نظر شما