شناسهٔ خبر: 57574067 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرانسه_انگلیس/مچ‌اندازی ابرقدرت‌های پرادعا

انگلیس می‌خواهد جام را به خانه برگرداند و فرانسه نیز مدافع عنوان قهرمانی است؛ یک دوئل هیجان‌انگیز که فینال زودهنگام جام جهانی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال مراکش و اسپانیا امروز _شنبه نوزدهم آذرماه_ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

نبرد مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی میان انگلستان و فرانسه برگزار می‌شود که سه‌شیرها موفق شدند با شکست دادن سنگال به این مرحله برسند و فرانسه نیز برابر لهستان با نتیجه سه بر یک پیروز شد و در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت.

آمار و ارقام (از تقابل‌ها تا آمار تیمی)

انگلیس تا پایان بازی‌های شب گذشته با زدن ۱۲ گل در کنار پرتغال بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار دارد؛ این در حالی است که فرانسه علی‌رغم اینکه قبل از شروع مسابقات انکونکو و بنزما را به دلیل مصدومیت از دست داد، همچنان با حضور امباپه، ژیرو، دمبله و گریزمان از قوی‌ترین تیم‌های جام از لحاظ مهره در خط حمله به حساب می‌آید.

 امباپه با زدن ۵ گل بالاتر از لیونل مسی ۴ گله در صدر جدول گلزنان ایستاده و ژیرو به تازگی با گلزنی برابر لهستان بالاتر از تیری‌ها نری بهترین گلزن تاریخ فرانسه لقب گرفته است. درحالی‌که هر دو تیم نقطه قوت خود را در خط حمله می‌بینند، اما خروس‌ها در هیچ‌کدام از بازی‌ها موفق به ثبت کلین‌شیت نشده‌اند.

آن‌ها برابر استرالیا، دانمارک، تونس و لهستان گل خوردند و به نظر شب سختی برابر مهاجمان انگلیس خواهند داشت. در سمت مقابل، انگلیس بعد از اینکه در بازی اول مقابل ایران دو گل دریافت کرد برابر آمریکا، ولز و سنگال نمایش دفاعی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا علاوه بر دارا بودن بهترین خط حمله، بعد از مراکش و تونس که تنها یک گل دریافت کرده‌اند، عنوان بهترین خط دفاعی جام تا اینجا را نیز یدک بکشد.

در مسابقه حساس فرانسه و انگلیس می‌توانیم شاهد جدال پسران طلایی فرانسه و انگلیس در خط میانی نیز باشیم. اورلین شوامنی و جود بلینگهام از بازیکنانی هستند که علاوه بر درخشش در فصل جاری در رئال‌مادرید و دورتموند، تا این مرحله از مسابقات، مهره‌های تأثیرگذار و حتی بدون جانشین تیم خود به حساب می‌آیند.

فرانسه_انگلیس/مچ‌اندازی ابرقدرت‌های پرادعا

طلسم مرحله یک‌چهارم، سد بزرگ ساوتگیت و شاگردان

تیم ملی انگلیس پیش از برگزاری رقابت‌ها گروهی دشوار پیش روی خود داشت. بسیاری اعتقاد داشتند که تیم ملی ایران می‌تواند شگفتی‌ساز رقابت‌ها شود و آمریکا نیز در کنار ولز، رقیب دست‌وپا بسته‌ای برای سه شیرها به حساب نمی‌آمد؛ با این وجود برتری پرگل انگلیس برابر ایران در بازی اول باعث شد تا شاگردان ساوتگیت خط و نشان مهمی برای رقبای خود در گروه خود و سایر گروه‌ها بکشند.

با وجود تساوی در بازی برابر آمریکا، انگلیسی‌ها برابر ولز بسیار قدرتمند ظاهر شدند و تقریباً به راحتی جواز حضور خود در مرحله حذفی جام جهانی را به دست آوردند. تیم ملی انگلیس برابر سنگال نیز کار سختی در پیش نداشت و نبود سادیو مانه شاید بزرگترین عاملی بود که باعث شد ساوتگیت بتواند با خیال راحت بازیکنانش را برای صعود به یک چهارم آماده کند. البته حذف شدن از مرحله یک چهارم نهایی برای انگلیس امری است که تازگی ندارد و آن‌ها در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۸۶، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در این مرحله از جام جهانی کنار رفتند. نکته جالب دیگر این است که شش مورد از هشت حذف اخیر انگلیس در جام جهانی مقابل کشورهای اروپایی رقم خورده است.

سه بازی متوالی بدون دریافت گل در جام جهانی، سه شیرها را در جایگاه خوبی قرار می‌دهد و ساوتگیت می‌تواند اولین مربی تاریخ کشورش باشد که تیم ملی را بیش از یک بار به مرحله نیمه نهایی رسانده است. با این وجود نباید فراموش کرد که فرانسه رقیب بسیار سختی برای انگلستان است و بازیکنان انگلیس می‌دانند که کار آن‌ها برابر رقیب مدعی خود اصلاً ساده نخواهد بود.

فرانسه_انگلیس/مچ‌اندازی ابرقدرت‌های پرادعا

فرانسه با امباپه و ژیرو از طلسم و رقبا عبور می‌کند؟

درحالی‌که هری کین با زدن ۵۲ گل به شکستن رکورد گلزنی انگلیس نزدیک‌تر شده، گل ۵۲ اولیویه ژیرو کافی بود تا مهاجم آث‌میلان را در جدول برترین گلزنان تاریخ تیم ملی فرانسه بالاتر ببرد. البته این بازیکن راه درازی برای رسیدن به جایگاه اول در پیش دارد و در واقع کسب چنین عنوانی برای او غیرممکن است، چراکه یوژنی لو سامر با ۸۶ ملی در صدر این لیست حضور دارد.

فرانسه اکنون در پنج دوره از هفت دوره گذشته - از جمله در هر سه دوره اخیر - به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده و مردان دیدیه دشان در ۸ بازی از ۱۰ بازی حذفی اخیر خود مقابل تیم‌های اروپایی به برتری رسیده‌اند؛ نتایجی که وزنه را به سود فرانسوی‌ها سنگین می‌کند و امباپه امیدوار است که به همراه هم تیمی‌هایش باز هم بتواند بدرخشد و تیمش را به مرحله بالاتر برساند.

خروس‌ها هنوز در جام جهانی ۲۰۲۲ بدون کلین‌شیت هستند و هر دو دیدار قبلی خود را با انگلیس در جام‌های جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۸۲ باخته‌اند، اما تقابل‌های جدیدتر به نفع سه شیرها نیست، زیرا آن‌ها تنها یکی از هشت مسابقه اخیر خود برابر فرانسه را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

بررسی مسائل تاکتیکی انگلستان و فرانسه

تیم ملی انگلیس احتمالاً با ترکیب چهار سه سه دوباره به میدان برود و مجدداً به قدرت بازیکنان جوان و سرعتی خود در پست وینگر دل ببندد. بوکایو ساکا و فیل فودن در جام جهانی نمایش‌های درخشانی داشته‌اند، این در حالی است که بازیکنانی چون گریلیش، رشفورد و استرلینگ نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای آزار دادن مدافعین کناری انگلیس باشند.

حضور هری کین در خط حمله نیز می‌تواند قوت قلبی باشد تا هم مدافعان فرانسه به یارگیری او مشغول شوند و هم این بازیکن انگیزه‌اش را برای گلزنی به رخ رقیب بکشد. کین هم می‌تواند مهاجم هدف انگلیس باشد و هم بازیکن فریب دهنده خط حمله؛ در واقع همه چیز به تصمیم ساوتگیت بازمی‌گردد.

تیم ملی فرانسه بدون شک مجدداً در این مسابقه نیز روی توانمندی مهاجمین خود از جمله کیلیان امباپه تکیه می‌کند. ترکیب چهار دفاعه به همراه دو هافبک دفاعی و سه بازیکن تهاجمی به کار خروس‌ها آمده و تا اینجای جام جهانی کمک شایانی به دشان کرده است.

آزادی ژیرو در نوک خط حمله و حضور این بازیکن در محوطه جریمه باعث شد تا او خطرناک‌تر از همیشه باشد و امباپه نیز با حضور در سمت چپ بازیکنان پشتیبان خط حمله، آزادی عمل بسیار زیادی برای دریبل کردن و گل زدن در اختیار دارد.

فرانسه_انگلیس/مچ‌اندازی ابرقدرت‌های پرادعا

دیدار فرانسه و انگلیس بی‌شک می‌تواند حکم یک فینال زودهنگام در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را داشته باشد. در حالی که برترین تیم‌ها در رقابت‌های جذابی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند، از حیث نام و آوازه، جدال انگلیس و فرانسه جدی‌ترین رقابت این مرحله از جام جهانی خواهد بود و در حالی که فرانسوی‌ها امیدوار به زنده نگه داشتن امید دفاع از عنوان قهرمانی هستند، انگلیس می‌خواهد بالاخره با جوانان مستعدش جام را به خانه برگرداند.

فرم بازی‌های اخیر و ترکیب احتمالی

انگلیس در بازی‌های این دوره جام جهانی سه پیروزی و یک تساوی کسب کرده، اما در شش بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست داشته است.

تیم ملی فرانسه نیز در جام جهانی سه برد و یک باخت را تجربه کرده، اما در شش بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها چهار پیروزی و دو شکست ثبت کرده است.

ترکیب اصلی احتمالی انگلیس:

پیکفورد؛ واکر، استونز، مگوایر، شاو. بلینگهام، رایس، هندرسون؛ ساکا، کین، فودن

ترکیب احتمالی اصلی فرانسه:

لوریس; کانده، واران، اوپامکانو، تی. هرناندز; شوامنی، ربیو؛ دمبله، گریزمان، امباپه؛ ژیرو

نظر شما