شناسهٔ خبر: 57574030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارتش اوکراین با سلاح‌های آمریکایی، لوهانسک را هدف قرار داد

مهر

رسانه‌های روسیه به نقل از منابع محلی اعلام کردند ارتش اوکراین بامداد امروز شنبه مناطقی در استان لوهانسک را موشک‌باران کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منابع و مقامات محلی در استان لوهانسک در شرق اوکراین می‌گویند ارتش اوکراین بامداد امروز با ۳ فروند موشک آمریکایی هیمارس، مناطق مسکونی شهر «اسواتوفه» را هدف قرار داد.

تاکنون گزارشی از میزان تلفات و خسارت این حمله موشکی منتشر نشده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، آمریکا و اروپا علاوه بر اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، تاکنون حجم زیادی از انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

دوشنبه پیش هم دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی منطقه «وروشیلوفسکای» در جمهوری دونتسک را با ۱۰ موشک گراد بمباران کردند.

آن‌گونه که خبرنگار اسپوتنیک در منطقه گزارش داد در پی این حمله موشکی چند نفر زخمی شدند و دو ساختمان از جمله ساختمان یک کلیسا آتش گرفتند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

نظر شما