شناسهٔ خبر: 57573784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پلیس بلژیک دفتر سه نماینده پارلمان اروپا را به اتهام فساد پلمب کرد

ایرنا

پلیس بلژیک یک عضو پارلمان اروپا را در چارچوب تحقیقات در یک پرونده فساد بازداشت و دفتر وی و دو نماینده دیگر این پارلمان را پلمب کرد.

صاحب‌خبر -

 یورونیوز بامداد شنبه نوشت: اوا کایلی نایب رئیس پارلمان اروپا از یونان، ماری آرنا و مارک تارابلا سه نماینده‌ای هستند که دفاتر آنها پلمب شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که چهار شهروند ایتالیایی نیز در رابطه با این پرونده در بلژیک بازداشت شده‌اند. این پرونده به فساد مرتبط با قطر مربوط می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که حزب سوسیالیست «پاسوک» یونان بلافاصله پس از انتشار این خبر، کایلی را اخراج کرد.

این حزب در توئیتی اعلام کرد: پس از تازه‌ترین تحولات مربوط به تحقیقات بلژیک از فساد مقام‌های اروپایی، کایلی از حزب اخراج شد.

پلیس بلژیک در راستای تحقیقات خود از ۱۶ مرکز از جمله خانه‌های مشاوران نمایندگان پارلمان اروپا بازرسی کرد و ۶۰۰ هزار یورو پول نقد، تجهیزات کامپیوتری و تلفن‌های موبایل کشف و ضبط کرد.

به نوشته یورونیوز، دادستان‌های بلژیک چند ماه قبل تحقیقاتی را در مورد تلاش یک کشور حوزه خلیج فارس «برای تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی پارلمان اروپا آغاز کرد.»

برخی از مظنونان این پرونده اعضای سازمان‌های حقوق بشری هستند. افراد بازداشت شده فعلا تحت بازجویی هستند و قرار است محاکمه شوند.

دادستانی بلژیک اشاره مستقیمی به قطر نکرده است اما برخی منابع رسانه‌ای اروپا می‌گویند که این پرونده به قطر مربوط می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما