شناسهٔ خبر: 57573763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دست مارادونا بر سر آلبی سلسته؛ ادامه حکمرانی لئو در مستطیل سبز

ایرنا

- جدال تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و هلند با برتری یاران مسی و صعود این تیم به نیمه نهایی جام‌جهانی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
 

تیم‌های فوتبال آرژانتین و هلند از مرحله یک چهارم‌نهایی جام‌جهانی فوتبال از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب با قضاوت متئو لاهوز در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی برای ششمین بار در تاریخ جام‌جهانی رو در روی هم صف آرایی کردند که در تقابل قبلی آن‌ها، هر دو تیم ۲ تساوی و یک پیروزی را در کارنامه خود ثبت کرده و در شرایطی برابر در این میدان به مصاف هم رفتند.

شوک حذف برزیل در دیدار قبلی به نوعی استرس و ترس را در دل بازیکنان دو تیم به ویژه یاران مسی ایجاد کرده بود و آنها با تمرکزی مضاعف پا به این دیدار گذاشتند، دو تیم با تغییراتی نسبت به بازی قبلی رو در روی هم صف آرایی کردند، تنها تغییر آرژانتین نسبت به بازی با استرالیا حضور لیساندرو مارتینز به جای پاپو گومز بود و تنها تغییر هلند نسبت به دیدار گذشته نیز به حضور برخواین به جای کلاسن در ترکیب اصلی باز می‌گشت.

دست مارادونا بر سر آلبی سلسته؛ ادامه حکمرانی لئو در مستطیل سبز

آرژانتین خیلی زود و روی پاس زیبا و عمقی لیونل مسی، ناهوئل مولینا را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با یک ضربه دقیق و آرام در دقیقه ۳۵ دروازه لاله‌های نارنجی را باز کرد.

در دقیقه ۷۳ داور برای آرژانتین نقطه پنالتی را نشان داد و لیونل مسی با ضربه‌ای محکم و دقیق توپ را به تور دروازه هلند چسباند تا نتیجه ۲ بر صفر به سود آلبی سلسته شود، لحظاتی بعد ارسال استیون برگویس با ضربه سر ووت وگورست به گل هلند تبدیل شد تا دقایق باقی مانده بازی با هیجان خاصی دنبال شود.

در شرایطی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند هلندی‌ها در واپسین ثانیه‌های وقت‌های اضافه به گل دوم و تساوی رسیدند تا بازی در دو نیمه وقت‌های اضافه پیگیری شود.

تلاش دو تیم در وقت‌های اضافه به نتیجه نرسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات تعیین کننده پنالتی، هلندی ها آغازگر کار بودند. سنگربان آرژانتین با مهار ۲ ضربه پنالتی سهم به‌سزایی در صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی داشت و آرژانتین در جدالی سخت و نفس‌گیر از سد لاله‌های نارنجی گذشت.

ترکیب تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، لیساندرو مارتینز، ناهل مولینا، رودریگو دی‌پائول، انزو فرناندز، مارکوس آکونیا، لیونل مسی، خولین آلوارز و الکسیس مک آلیستر

سرمربی: لیونل اسکالونی

ترکیب تیم ملی هلند:

آندریس نوپرت، یوری تیمبر، ناتان آکه، ویرجیل فن‌دایک، دنزل دامفرایز، مارتین ده‌رون، فرانکی دی‌یونگ، دنی بلیند، کودی گاکپو، استیون برخواین و ممفیس دپای

سرمربی: لوئیس فن‌خال

برچسب‌ها:

نظر شما