شناسهٔ خبر: 57573612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

همه چیز از دریافت گل اول آغاز می شود

آرژانتین با سندروم ترسناک در نیمه نهایی

تیم ملی آرژانتین برای سومین بار در این جام، بعد از دریافت گل، بخش قابل توجهی از نظم تاکتیکی خود را از دست داد که می‌رفت دردسرساز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاید بتوان این مشکل را که می خواهیم در موردش صحبت کنیم را به همه تیم‌های آمریکای جنوبی ربط داد؛ از برزیل تا آرژانتین و بقیه تیم های این قاره. این تیم‌ها کلا فوتبال زیبا و روانی را ارائه می کنند مگر اینکه اتفاقی غیرمنتظره رخ بدهد؛ مثل دریافت گل. بله این تیم ها بیشتر دوست دارند تا قدرتمندانه پیش بروند و وقتی گلی دریافت و از حریف عقب می افتند، به یک باره همه چیز تغییر می کند. کافی است به همین بازی بامداد امروز آرژانتین و هلند نگاه کنید.

شاگردان اسکالونی یک سر و گردن از حریف اروپایی بالاتر بودند و در طول بازی با حملات گسترده خود، تیم برنده را مشخص کرده بودند. همه چیز داشت خوب پیش می رفت که هلند در دقایق پایانی یکی از دو گل خورده را جبران کرد؛ نوعی ترس، سردرگمی، بی‌برنامه‌گی و شاید دست پاچگی همراه با این گل به بدنه تیم ملی آرژانتین تزریق شد تا همان شرایطی را شاهد باشیم که پیش از این مقابل استرالیا و عربستان از این تیم دیده بودیم.

سندروم یاد شده از همان بازی اول همراه با آرژانتین بود. این تیم بازی برتری از حریف به نمایش گذاشته و یک گل هم زده بود اما بلافاصله بعد از دریافت گل اول، گل دوم را هم خورد تا متحمل شکست دو بر یک مقابل شاگردان رنار شود. یاران مسی به هر شکلی که بود مرحله گروهی را پشت سر گذاشته و وارد مرحله حذفی شدند؛ جایی که سندروم دریافت گل اول می رفت تاوان سختی برای این تیم به همراه داشته باشد.

این تیم مقابل استرالیا بعد از زدن دو گل عقب کشید و یک گل خورد. بعد از این گل به نوعی شیرازه تیم اسکالونی از هم پاشید و فاصله زیادی تا باز شدن دروازه این تیم برای بار دوم و به تساوی کشیده شدن کار وجود نداشت. به هر ترتیبی که بود این بازی رد شد تا البی‌سلسته مقابل هلند به میدان برود. این تیم با یک شروع توفانی و ادامه آن، دو گل به هلند زد ولی در دقیقه 83 گلی را دریافت کرد که تجربه می‌گفت به گل بعدی نیز منجر خواهد شد.

آرژانتین که بعد از زدن گل دوم، حسابی عقب کشیده بود، برای سومین بار در این جام، بعد از دریافت گل اول در شرایطی نابسامان کار خود را ادامه داد. شرایط یاد شده مثل بازی با عربستان، گل بعدی را برای حریف به همراه داشت تا کار با تساوی دو بر دو در پایان نود دقیقه، به وقت های اضافه کشیده شود. شاگردان اسکالونی بالاخره این بازی را در ضربات پنالتی بردند ولی باید حسابی حواس خود را جمع کنند تا سندروم ترسناک دریافت گل اول، گریبان شان را در میادین حساس نگیرد.

نظر شما