شناسهٔ خبر: 57573595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل اردبیل:

۶۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری اردبیل افزوده می‌شود

اردبیل- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر اردبیل گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اردبیل افزوده می‌شود تا حمل و نقل بهتر و روان‌تری را در شهر اردبیل شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -

آصف محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از دهه ۸۰ و به دنبال زیان‌ده بودن واحد شرکت اتوبوسرانی، اتوبوس‌های فعال داخل شهر به بخش خصوصی واگذار شد تا ارتقای کیفی خدمات‌رسانی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از سال ۸۷ واگذاری اتوبوس‌های شهری به بخش خصوصی آغاز شده و در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در اردبیل با واگذاری به بخش خصوصی در حال فعالیت هستند و تنها ۱۰ دستگاه اتوبوس ملکی داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر اردبیل گفت: در آن مقطع با آورده ۱۷.۵ درصدی بخش خصوصی و ۸۰.۵ درصدی بخش دولتی واگذاری‌ها با رقم ۱۰۰ میلیون تومان آغاز شد ولی امروز این رقم افزایش یافته است.

محمدنژاد افزود: بر اساس قرارداد ۱۰ ساله بهره‌برداری از این اتوبوس‌ها به بخش خصوصی واگذار شد که مدت قرارداد نیز به اتمام رسیده و در حقیقت عمر مفید اتوبوس‌ها که ۱۰ سال بود، به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر اردبیل رقم فعلی خرید هر دستگاه اتوبوس را بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در طول ۲ دهه اخیر ۱۳۰ دستگاه اتوبوس داخل شهری اردبیل به ۱۰۰ دستگاه کاهش یافته که این ۱۰۰ دستگاه نیز عمر مفید خود را سپری کرده‌اند.

محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آخرین باری که به ناوگان اتوبوسرانی اردبیل، اتوبوس‌های جدید اضافه شده مربوط به سال ۹۰ بوده و به یقین در ۱۰ سال اخیر هیچ‌گونه اتوبوس جدیدی به این ناوگان افزوده نشده است.

وی از پیگیری‌ها برای خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس با همکاری وزارت کشور و ارائه به استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: هشت دستگاه از این اتوبوس‌ها را تحویل گرفتیم ولی منتظر شماره‌گذاری هستیم تا وارد ناوگان ارائه خدمات درون شهری شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر اردبیل بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال همه ۶۰ دستگاه از طریق کارخانه تحویل وزارت کشور داده شده و ما بتوانیم بر اساس مبلغ واریزی این خودروها را تحویل گرفته و به ناوگان اتوبوسرانی اردبیل اضافه کنیم.

محمدنژاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار است این اتوبوس‌ها با قرارداد معین به بخش خصوصی واگذار شود که البته در مسیرهای مختلف در تلاش هستیم تا شرکت‌های حمل و نقل را فعال کنیم تا از طریق آنها ارائه خدمات به مناطق مختلف شهری انجام شود.

وی با رد شایعه حذف مسیرهای مختلف در ارائه خدمات به شهروندان تصریح کرد: به هیچ وجه حذف مسیر اتفاق نیفتاده ولی در برخی از مسیرها به دلیل پایین بودن درآمد بخش خصوصی، امکان ارائه خدمات بیشتر وجود ندارد که ما به دنبال راهکاری هستیم تا در مسیرهایی که درآمد پایین برای تردد اتوبوس‌ها وجود دارد، مشکلات را به نحوی با پرداخت یارانه و یا افزایش کرایه‌ها جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر اردبیل گفت: در حال حاضر در همه مسیرهای شهر اردبیل و حتی شهرک‌های جدید اتوبوس‌های درون شهری ارائه خدمات می‌کنند و ما تنها در برخی از مسیرهای کم تردد با افزایش فاصله زمانی ارائه خدمات روبه‌رو هستیم که سعی ما بر این خواهد بود تا این نقص را نیز برطرف کنیم.

محمدنژاد افزود: در ۲، سه ماه اخیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر به دلیل ارائه خدمات به سایر نهادها با مشکل تأمین اتوبوس روبه‌رو بوده که قطعاً در ماه‌های آینده این مشکلات رفع خواهد شد ولی سعی ما بر این است تا موانع و مشکلات را رفع کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حتی در برخی از مسیرها روزانه ۱۰۰ هزار تومان درآمد برای صاحبان اتوبوس‌ها به دست نمی‌آید که این خود نارضایتی‌ها را به دنبال داشته که سعی می‌کنیم با راهکارهای جبرانی این مشکلات برای صاحبان اتوبوس‌های بخش خصوصی جبران شود.

نظر شما