شناسهٔ خبر: 57573548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه: اوکراین می‌خواهد با تسلیحات غربی دونتسک را ویران کند

اکرم ترابی

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت در مورد اوکراین گفت که مقام‌های کی‌یف به دنبال آن هستند تا واقعا دونتسک را با تسلیحات غربی با خاک یکسان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: طی هفته گذشته، یک قتل‌عام واقعی در دونتسک با تسلیحات غربی در جریان بوده است. قاتلان اوکراینی واقعا به دنبال آن هستند تا این شهر را با خاک یکسان کنند.

به گفته واسیلی نبنزیا، کشورهایی که اسلحه به کی‌یف می‌فرستند و به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کنند با عواقب حقوقی ملموسی روبرو خواهند شد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد افزود: ما با جدیت تمام این گونه اقدامات جنایتکارانه ایالات متحده و متحدانش را ثبت می‌کنیم، این اقدامات عواقب حقوقی واقعی‌ای برای همه افراد درگیر خواهد داشت.

این دیپلمات روس گفت: ما خودروهای حامل تسلیحات را ردیابی و منهدم می‌کنیم. از آنجا که میزان تسلیحات در انبارهای غربی کاهش یافته است، واشنگتن و متحدانش اخیرا تلاش کرده‌اند تا فعالانه با کشورهای ثالث همکاری کنند و از آنها سلاح و تجهیزات نظامی خریداری کرده و به اوکراین ارسال کنند. اخیرا وزیر امور خارجه اوکراین به واقعیت چنین معاملاتی اعتراف کرد.

انتهای پیام  

نظر شما