شناسهٔ خبر: 57573384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

روسیه نام ۲۰۰ کانادایی را در فهرست سیاه قرار داد

وزارت خارجه روسیه ۲۰۰ شهروند کانادایی را تحریم کرد و نام آن ها را در فهرست سیاه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اتاوا، دولت مسکو ۲۰۰ کانادایی را در فهرست سیاه قرار داده و ورود آنها به روسیه را ممنوع کرده است.

در این بیانیه آمده است: «در پاسخ به تحریم‌های یکجانبه اتاوا علیه مقامات دولتی، اعضای خدمات، قضات، افسران مجری قانون و شخصیت‌های عمومی روسیه، ورود ۲۰۰ شهروند کانادایی به روسیه ممنوع شد.»

وزارت خارجه روسیه در وب سایت خود نام افرادی را که برای همیشه در فهرست تحریم‌های روسیه قرار گرفته اند، منتشر کرده است. از جمله مقامات عالی رتبه، قانونگذاران بازنشسته و مستقر، افسران مجری قانون در این فهرست قرار دارند.

در مجموع، فهرست شهروندان کانادایی که برای همیشه از ورود به فدراسیون روسیه منع شده اند، شامل ۱۲۰۴ نام است.

پیشتر رویترز با استناد به بیانیه وزارت خارجه کانادا گزارش داده بود که مقامات کانادا روز جمعه تحریم‌های بیشتری را علیه افراد یا نهادهایی از روسیه، ایران و میانمار به اتهام «نقض سیستماتیک حقوق بشر» وضع کرده اند.

گفته شده ۳۳ مقام ارشد فعلی یا سابق روسیه و شش نهادی که ادعا می‌شود در «نقض نظام‌مند حقوق بشر» علیه روس‌ها مشارکت داشتند، تحت تحریم قرار گرفتند.

علاوه بر روسیه، کانادا ۱۲ فرد و سه نهاد در میانمار را که با مقامات نظامی مرتبط هستند و در خشونت نظامی نقش دارند، تحریم کرد.

از سوی دیگر، زارت خارجه روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از احضار سفیر کانادا در مسکو خبر داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که در این احضار به «الیسون لوکلیر» (Alison LeClaire) سفیر کانادا در مسکو ابلاغ شد که اوتاوا با سیاست‌های خصمانه این کشور و نیز اعلام بیانیه‌هایی درباره اقدامات روسیه، «فضای روسیه هراسی را ایجاد کرده است».

برچسب‌ها:

نظر شما