شناسهٔ خبر: 57573341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رئیس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران:

23مجموعه تلویزیونی در حال آماده‌سازی است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد. جبلی در جواب پرسشی مبنی بر سریال‌های تازه سیما بیان کرد: بیش از ۲۳مجموعه تلویزیونی در حال آماده‌سازی اعم از مرحله نگارش، تولید و... است. البته عمده آنها نگارش‌شان به پایان رسیده است. برای نوروز و ماه رمضان هم تدارک ویژه‌ای در حال انجام است تا با مجموعه‌های متناسب در خدمت مردم عزیزمان باشیم. رئیس رسانه‌ملی درباره روشن شدن تکلیف پخش برخی سریال‌ها نظیر سرزمین کهن، رعدوبرق و عاشورا هم گفت: امیدواریم به سرانجام برسند. مینی‌سریال الف ویژه عاشورا هم کارهای نهایی‌اش انجام شده و دوستان دارند برای زمان مناسب پخش آن تصمیم‌ می‌گیرند. بنا بود این مینی‌سریال در محرم و صفر در کنداکتور قرار گیرد اما نهایی نشد.

صاحب‌خبر -
وی درباره عدم اعزام گزارشگر به قطر و عملکرد صداوسیما در ایام افزود: بیشترین، متنوع‌ترین و بهترین تیم رسانه‌ای را که تا الان در تاریخ جام‌های جهانی بی‌سابقه بوده به قطر اعزام کردیم. آنچه برای نشان دادن جام‌جهانی نیاز بوده چه در قالب نمایش با کیفیت بازی‌ها یعنی4k، چه برای خرید حق پخش بازی‌ها و چه کمک به پلتفرم‌ها، آپی‌تی‌وی‌ها و سکوهای اینترنتی انجام دادیم. تعامل بسیار خوبی با آنان داشتیم و در اختیارشان قرار دادیم. نظر مبنی بر اعزام گزارشگر قابل احترام است، اما تصمیم ما این بود باتوجه به تنوعی که در تولید و ارائه برنامه‌های جام‌جهانی داشتیم، رضایت مردم را کسب کنیم.  جبلی درباره رقمی که درباره درآمد پخش آگهی میان این بازی‌ها مطرح شد، توضیح داد: در این‌باره روابط‌عمومی اطلاعیه داد و تکذیب کرد. رقمی که در سایت بازرگانی سازمان اعلام شده، خام است و ما قراردادهای متفاوت داریم و به خاطر حمایت از صنعت تخفیف‌های قابل توجهی می‌دهیم. هیچ‌گاه ارقامی که می‌بینید محقق نمی‌شود. رقم خنده‌دار 10هزار میلیارد که از بودجه یک سال صداوسیما هم بیشتر است، قاعدتا باورپذیر نیست. وی ادامه داد: پخش باکیفیت برنامه‌های جام‌جهانی حق مسلم مردم است. بررسی کنید در هیچ کشور دنیا مردم به صورت رایگان با بالاترین کیفیت نمی‌توانند مسابقات جام‌جهانی را مشاهده کنند؛ حتی در کشور میزبان جام‌جهانی مگر این‌که در ورزشگاه می‌بودند. 
جبلی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم درباره ایجاد مرکزی تازه برای تولید مستند در تلویزیون گفت: شبکه مستند پایگاه اساسی پخش مستند است، اما گونه مستندسازی چیزی است که هیچ‌کدام از شبکه‌ها نمی‌توانند از آن صرف‌نظر کنند. مستندهای فاخر از شبکه‌های مختلف دارد پخش می‌شود. فکر می‌کنیم اگر برای سامان دادن تولید، تشویق، سفارش و مدیریت پخش مستند در شبکه‌های مختلف صداوسیما یک ساختار چابک داشته باشیم به بهتر دیده شدن مستندها کمک می‌کند. وی در مورد ساخت برنامه‌هایی برای مقابله با برنامه‌های شبکه‌های خارجی درباره وضعیت ایران بیان کرد: درباره تبلیغات فیکی که رسانه‌های معاند درباره ایران بیان می‌کنند برنامه‌های روشنگرانه تولید کردیم و این روند ادامه دارد.

نظر شما