شناسهٔ خبر: 57573323 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ حامد افروغ

دفاع مقدس؛ گنجینه عظیم ملت ایران برای پیشرفت

مردم شریف ایران باید از مدیران دولتی بخواهند تا مانند رزمندگان در حوزه نظامی، با توقع کم، تلاش بسیار و توجه بیشتر به استعدادهای درون کشور تلاش کنند تا موانع پیشرفت کشور را برطرف سازند.

صاحب‌خبر -

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ پای صحبت بزرگ‌ترها که می‌نشینیم، همواره از تجربیاتی سخن می‌گویند که آنها را به بهای عمر و جوانی خود به دست آورده‌اند. این تجربیات گاه از ساعت‌ها درس و یحث و علم‌اندوزی مهم‌تر می‌شود چرا که علم در حوزه تظر و تجربه در حوزه عمل سخن می‌گوید.

تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی نیز پر است از تجربیاتی که ملت ایران آنها را به بهای از دست دادن بسیاری از فرزندان عزیز و داشته‌های گران‌بهایش به دست آورده است؛ تجربیاتی که از ملت ایران، مردمی مقاوم، هوشمند، منطقی و البته غیرتمند ساخته است.

در میان این تاریخ قطور و سراسر درس‌آموز،‌دفاع مقدس اما مانند نگینی پر تلالو می‌درخشد. تجربه‌ای ارزشمند که کلید حل بسیاری از مسائل امروز و آینده در آن نهفته است. برخی افراد به دلیل هجمه رسانه‌ای دشمن تصور می‌‌کنند که دفاع مقدس بدون تجربه و با آزمون و خطا اداره شده است حال آنکه هر دو نوابغ گمنام و پرآوازه بسیاری از فرزندان همین مردم در آن دوران دست به دست هم دادند تا توانستند در برابر رژیم صدام که از اقصی نقاط دنیا حمایت می‌شد، بایستند.

درخشش این دوران در نگاه دوستان و دشمنان در خارج از کشور به قدری است که دوستان در صدد بهره‌گیری و دشمنان در صدد اختفای آن از ملت‌هایشان برآمده‌اند حال آنکه در داخل کشور برخی با غرض و برخی ناخواسته سعی در کمرنگ کردن آن برهه عظیم کرده‌اند. فی المثل همین ماجرای کسب قدرت موشکی که امروز ایران را مجهز به موشک ابرفراصوت قاره‌أپیما (هایپرسونیک) کرده، خود به تنهایی درسی است برای مدیران دولتی که بتوانند با پیاده کردن اصول و مبانی رزمندگان اسلام در این حوزه، بسیاری مشکلات کشور را برطرف سازند.

کار بسیار، توقع کم، بهره‌گیری ازنبوغ و علم جوانان، مهار کردن نفس سرکش در ایجاد فساد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر از جمله اصول و مبانی کار انقلابی و جهادی است که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به وفور از آن می‌بینیم؛ که اگر به آن اصول در مدیریت‌ها دولت‌ها پس از دفاع مقدس عمل می‌شد، امروز نه در حوزه سلامت و نه در حوزه اقتصاد با این حجم از مشکلات و گرفتاری‌ها دست و پنجه نرم نمی‌کردیم.

ناگفته نماند که بشر به طور کلی راهی جز به سوی خداوند و حقیقت ندارد و هر چقدر هم که اختیار و انتخاب‌هایش او را به اشتباه بیاندازد که برای خود کسی شده است، اما در نهایت باید مسیر حق را برگزیند، در زندگی اجتماعی نیز همینطور است. هر چقدر بشر روی نفسانیات خود پای فشارد و تقلا کند، خوشبختی را جز در مسیر حق نخواهد یافت؛ از این‌رو همه باید با تن دادن به منویات حق در حوزه فردی و اجتماعی سعی کنیم جامعه را اصولی و الهی بسازیم و دفاع مقدس پر است از نمونه‌های عملی خوشبخت‌ترین انسان‌ها که توانستند با مهار نفس خویش دنیا و آخرتشان را بیمه کنند.

لذا مدیران و در کنار آنها مردم نیز راهی جز برگزیدن راه حق ندارند و اگر در مسیری غیر از آن بروند فقط اتلاف وقت کرده و دور باطل زده‌اند اتفاقی که در اقتصاد ایران افتاد اما در حوزه نظامی خیر. اینکه دشمن با القای مطالب نادرست سعی می‌کند به ملت بقبولاند که اگر حوزه نظامی کمرنگ شود، اقتصاد درست می‌شود!! تلاشی برای منحرف کردن ملت از مسیر تعالی و پیشرفت است در حالی که به عکس، مردم شریف باید از مدیران دولتی بخواهند تا مانند رزمندگان در حوزه نظامی، با توقع کم، تلاش بسیار و توجه بیشتر به استعدادهای درون کشور تلاش کنند تا موانع اقتصادی برطرف شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما