شناسهٔ خبر: 57572650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

راهبرد جدید مقاومت اسلامی در مبارزه با صهیونیست‌ها/ نفوذ به قلب ساختار‌های امنیتی تل‌آویو

انتشار خبر دستگیری یک کارگر فلسطینی شاغل در سرزمین‌های اشغالی به جرم جاسوسی برای «حماس» باردیگر ماجرای نفوذ افرادی از گروه‌های مقاومت فلسینی در بدنه و ساختار امنیتی «رژیم صهیونیستی» را برسر زبان‌ها انداخته است.

صاحب‌خبر -

حضور حماس در قلب ساختار‌های امنیتی رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: انتشار خبر دستگیری یک کارگر فلسطینی شاغل در سرزمین‌های اشغالی به جرم جاسوسی برای «حماس» باردیگر ماجرای نفوذ افرادی از گروه‌های مقاومت فلسطینی در بدنه و ساختار امنیتی «رژیم صهیونیستی» را برسر زبان‌ها انداخته و ضعف‌های امنیتی موجود در دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم اشغالگر را برای همگان روشن ساخته است.

اما ماجرای نفوذ «حماس» در ساختار‌های اطلاعاتی و امنیتی «رژیم صهیونیستی» فقط به این مورد محدود نمی‌شود و در طول سال‌های اخیر شاهد بودیم که نیرو‌های مختلف و متعددی از جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در ساختار‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم اشغالگر نفوذ کرده و با کسب اطلاعات و اخبار بسیار ارزشمند از برنامه‌های آن‌ها ضمن اینکه ضربه‌های سنگین و دردناکی به آن‌ها وارد کرده، کمک بزرگ و شایانی را به گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام داده‌اند.

حال در این مورد می‌بینیم که دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی معروف به «شین‌بت» خبر از دستگیری «صابر محمود یوسف ابوثبات» کارگر فلسطینی شاغل در سرزمین‌های اشغالی داده که به بهانه کار کردن در داخل سرزمین‌های اشغالی برای حماس جاسوسی کرده و اطلاعات و اخبار بسیار ارزشمندی را از آن‌ها به گروه‌های مقاومت فلسطینی انتقال می‌داده است.

نکته جالب در این ماجرا اینجاست که تا پیش از این همواره شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی با نفوذ در میان نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گروه‌های مقاومت فلسطینی اخبار و اطلاعات ارزشمندی را در جهت اهداف و برنامه‌های خود به دست می‌آوردند که در مقاطع حساس و در درگیری‌هایی که با مبارزان فلسطینی و گروه‌های مقاومت داشتند از آن‌ها به نفع خود استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر شاهد هستیم که گروه‌های مقاومت نیز با تغییر روش و رویکرد اطلاعاتی و امنیتی خود ضمن اینکه از بخش اعظمی از نفوذ جاسوس‌ها و نیرو‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند، در اقدامی جدید و پیش‌دستانه پروژه نفوذ در دستگاه‌ها و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم اشغالگر را کلید زدند.

اطلاعات و اخباری که توسط دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی «شین‌بت» منتشر شده نشان می‌دهد که ابوثبات ۲۸ ساله ساکن «دیر البلح» در مرکز غزه از چند وقت قبل تا امروز اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از مراکز حساس اسرائیل و انجام ماموریت‌هایی با هدف جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی عوامل و جاسوسان «شین‌بت» برای حماس می‌کرده است.

اما در این ماجرا آن چیزی که بیش از هر چیزی خود را نمایان می‌کند آسیب پذیری ساختار امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برابر نفوذ مبارزان عضو گروه‌های مقاومتی فلسطینی است. زیرا شناسایی نفوذ در ساختار آن‌ها فقط به یکی دو مورد محدود نبوده و نیست بلکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود تا امروز چندین مورد نفوذ و جاسوس در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم اشغالگر کشف، شناسایی و سپس دستگیر شده‌اند.

حال در این میان اگر بخواهیم به آخرین مورد نفوذ مبارزان حماس به ساختار‌های اطلاعاتی و امنیتی «رژیم صهیونیستی» قبل از این مورد بپردازیم باید به دستگیری سه جاسوس وابسته به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اشاره کنیم که به عنوان کارمند در بزرگ‌ترین شبکه مخابراتی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند و در پوشش فعالیت عادی و روزانه خود اطلاعات بسیار حساسی از شبکه مخابراتی این رژیم اشغالگر را به منظور استفاده حماس در زمان جنگ در اختیار این جنبش مقاومت فلسطینی قرار داده بودند.

در واقع می‌بینیم که اخیرا به دلیل نفوذ مبارزان گروه‌های مقاومت فلسطینی در نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و کشف جاسوس‌هایی متعدد از آن‌ها ماجرای حضور و فعالیت کارگران فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز میان روئسای نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم نامشروع تبدیل شده است.

بر این اساس مشاهده می‌کنیم که اخیرا «تل‌آویو» سهمیه کارگران فلسطینی شاغل در سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده است و بر همین اساس هم اعتقاد دارند که این تصمیم کاهش تهدیدات امنیتی رژیم صهیونیستی از طرف «نوار غزه» را موجب خواهد شد که در نهایت زمینه‌ساز بهبود و تقویت ثبات اقتصادی این منطقه خواهد شد. اما از طرف دیگر «شین‌بت» با این ایده مخالف است و اعتقاد دارد که این افزایش سهمیه کارگران ضریب نفوذ فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی افزایش پیدا کرده و کار گروه‌های مقاومت برای جمع‌آوری اطلاعات از امکان و مراکز این رژیم اشغالگر آسان‌تر خواهد شد.

در پایان باید گفت نفوذ مبارزان گروه‌های مقاومت فلسطینی در نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی آینده نامطمئن و نامشخصی را برای سران و مقامات تل‌آویو ایجاد کرده که در نگاهی فراتر موجب سلب اعتماد و اطمینان یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی خواهد شد که آن موضوع هم به خودی خودی امنیت ملی این رژیم اشغالگر را به خطر روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما