شناسهٔ خبر: 57572340 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آرژانتین ۲ (۴) - هلند ۲ (۲) / برد سخت آلبی سلسته در دیدنی‌ترین مصاف جام جهانی

تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست دومین تیم راه یافته به نیمه نهایی جام جهانی قطر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم‌های ملی فوتبال هلند و آرژانتین در یکی از مصاف‌های دیدنی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که مطابق انتظار‌ها در نیمه نخست با احتیاط بالا از طرف ۲ تیم دنبال شد، اما پاس فوق العاده مسی در دقیقه ۳۵ مسابقه و در ادامه ضربه عالی مونیل به نخستین گل مسابقه تبدیل شد، در ادامه و در نیمه دوم مسابقه بازهم این مردان سرزمین نقره بودند که نمایش بهتری در دقایق ابتدایی داشتند و توانستند گل دومشان را از روی نقطه پنالتی توسط مسی در دقیقه ۷۳ به ثمر برسانند.  

این، اما پایان کار نبود، مردان لاله‌های نارنجی یکپارچه حمله شدند و با وجود درگیری و زد و خورد‌های زیادی که در طول مسابقه رخ داد توانستند کامبکی رویایی داشته باشند، آن‌ها در دقیقه ۸۳ توسط وگهورست به گل رسیدند و در واپسین ثانیه‌های بازی در دقیقه ۱۰۱ به گل تساوی رسیدند تا کار به وقت‌های اضافی بکشد. آرژانتینی‌ها در این زمان خود را مشتاق‌تر از حریف نشان دادند و در ۲ زمان ۱۵ دقیقه‌ای روی دروازه حریف سوار بودند البته هلندی‌ها هم چشم به ضد حملات داشتند با این حال درخشش گلر هلند و البته خوش شانسی و برخورد توپ به تیردروازه باعث شد تا در نهایت ۲ تیم به استقبال ضربات پنالتی بروند.  

زد و خورد و درگیری میان بازیکنان و حساسیت پنالتی‌ها هم وجود داشت، ولی در نهایت این آرژانتین بود که پس از بیش از ۱۳۰ دقیقه نفسگیر توانست به جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابد و حریف کرواسی در نیمه نهایی شود. مسی هم با این نتیجه در آخرین جام جهانیش امیدوار به کسب جام ماند.  

لحظات حساس:

دقیقه ۱۹: متئو لاهوز بازی را برای لحظاتی متوقف کرد و تذکری جدی به آنخل دی‌ماریا که روی نیمکت آلبی سلسته نشسته است، داد.
دقیقه ۲۱: لیونل مسی در سمت چپ محوطه جریمه هلند صاحب توپ شد، اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه نوپرت بیرون رفت.
دقیقه ۳۲: پاس کوتاه مک آلیستر در پشت محوطه جریمه هلند برای دی‌پائول منجر به شوت این بازیکن شد، اما ضربه کم قدرت این بازیکن در اختیار نوپرت قرار گرفت.
دقیقه ۳۹: لیونل مسی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک چرخش اقدام به شوت‌زنی کرد، اما ضربه او را نوپرت به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ۶۲: آرژانتین صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد و ضربه پای چپ لیونل مسی با اختلافی ناچیز از بالای دروازه نوپرت بیرون رفت.
دقیقه ۷۱: نفوذ مارکوس آکونیا از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه منجر به خطای بازیکن هلند روی این بازیکن شد و لاهوز سریعا نقطه پنالتی را نشان داد.
دقیقه ۸۵: پاس رو به بیرون بازیکن هلند در سمت راست محوطه جریمه به برگویس رسید و شلیک او به تور کناری دروازه مارتینز برخورد کرد.
دقیقه ۱۰۴: ارسال بلند مسی با فاصله کمی از جلوی پای اوتامندی عبور کرد و این بازیکن نتوانست گل برتری آرژانتین را به ثمر برساند.
دقیقه ۱۱۳: نفوذ عالی مونتیل از سمت راست و پاس عرضی او به مارتینز رسید، اما شوت این بازیکن در آستانه ورود به دروازه به فن‌دایک برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه ۱۱۵: شوت انزو فرناندز از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع هلند روی تور دروازه نوپرت فرود آمد.
دقیقه ۱۱۸: شلیک پر قدرت مارتینز از پشت محوطه جریمه را نوپرت با دو دست دور کرد.
دقیقه ۱۱۹: این بار نوبت به مسی رسید و شوت او از پشت محوطه جریمه با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.
دقیقه ۱۲۰: دی‌ماریا پشت ضربه کرنر ایستاد و مستقیما دروازه نوپرت را هدف قرار داد و سنگربان هلند توپ را مجددا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۲۱: شلیک محکم فرناندز از سمت راست محوطه جریمه به تیر دروازه نوپرت برخورد کرد و آخرین فرصت آرژانتینی‌ها برای پیروزی در وقت‌های اضافه از دست رفت.

انتهای پیام/

نظر شما