شناسهٔ خبر: 57572116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان در پی اعدام محسن شکاری و اعلام تحریم های بیشتر

صاحب‌خبر -

دیدار نیوز نوشت: پس از اعدام محسن شکاری، از معترضان ناآرامی‌های اخیر در ایران، کشورهای غربی واکنش تندی به این اقدام نشان داده‌ و تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی را وعده داده‌اند. در این میان، امیرعبداللهیان وزیر خارجه به بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که به تحریم و مداخله پاسخ خواهند داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در مورد این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: «در پاسخ به تماس بورل، ٧٠ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به آمریکا و سه کشور اروپا بگویید اگر فکر کنند می‌توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتما در اشتباهند. به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم. همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم.»

به گزارش دیدارنیوز، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در پی اجرای این حکم، در صفحه توییترش نوشت: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد، اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما