شناسهٔ خبر: 57571949 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر صمت:

گرانی 60 درصدی سیمان شایعه است

اقتصاد ایران: وزیر صنعت گرانی ۶۰ درصدی سیمان را شایعه دانست و علت اصلی گرانی ۶۰۰ درصدی یونولیت را اختلال در فرایند تولید شرکت بورسی معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا فاطمی‌امین در واکنش به گرانی 60 درصدی قیمت سیمان و از 50 به 70 تا 80 هزار تومان، گفت:‌ در روزهای گذشته فضایی ایجاد شد، مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز شرکت ها قطع و قیمت‌ها افزایش می‌یابد که کاملاً شایعه است. حتی قیمت سیمان در بورس کالا کاهش و یک پاکت سیمان 50 کیلویی به کمتر از 35 هزار تومان رسید و هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بود.

وی ادامه داد: در خرده‌فروشی قیمت تا 50 هزار تومان معقول است و بعد از اعلام افزایش بهای سیمان، موضوع در چند شهر پیگیری و مشخص شد قیمت حدود 50 هزار تومان است.

فاطمی‌امین  درباره گرانی  600 درصدی یونولیت ( از ۷۰ به ۵۰۰ هزار تومان) نیز توضیح داد:‌ ریشه این موضوع مربوط به ماده‌ "استایرن" و ماده اولیه پلی‌ استایرن، زرین و فوم بوده و در مهرماه تولید آن در پتروشیمی پارس ( شرکت بورسی و وابسته به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس) مختل شد و به دلیل مباحث فنی متوقف است. برای رفع این مشکل هماهنگی با وزارت نفت برای واردات و جبران درحال انجام است.

برچسب‌ها:

نظر شما