شناسهٔ خبر: 57571700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اعتصاب در آلمان/ رانندگان اتوبوس دست از کار کشیدند

رانندگان اتوبوس  در ایالت زاکسن آلمان در اعتراض به حقوق و دستمزد پائین خود دست به اعتصاب زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، تقریباً تمام اتوبوس‌های برخی مناطق ایالت زاکسن آلمان پس از اینکه با مقامات محلی بر سر حقوق و تعدیل قرارداد به توافق نرسیدند، فعالیت خود را متوقف کردند.

پیشتر در اوایل ماه اکتبر، یعنی حدود سه ماه پیش، رانندگان این اتوبوس‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و سوخت، خواستار تغییر قرارداد شده بودند و تهدید به توقف خدمات کرده بودند.

با این حال از آن زمان، مقامات محلی بر سر افزایش حقوق و دستمزد رانندگان مخالفت کردند و سرانجام این رانندگان از امروز جمعه، دست از کار کشیدند و اعلام اعتصاب کردند.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها در آلمان نشان می‌دهد یک چهارم مردم این کشور به علت افزایش و گستردگی تورم، هدیه روز کریسمس و سال جدیدی میلادی را نخواهند خرید.

این نظرسنجی با همکاری «مؤسسه پاسخ‌های اجتماعی جدید» و روزنامه بیلد آلمان انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۳ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند اصلاً قدرت خرید هدیه برای کریمس و سال جدید ندارند؛ در حالی‌که کمتر از نیمی از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند می‌تواند خریدهای مربوط به جشن کریسمس را انجام دهند.

افزون بر این ۲۳ درصد این افراد گفته‌اند هیچ گونه پس‌اندازی نمی‌توانند انجام دهند و ۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که علاوه بر اینکه نمی‌توانند پس‌انداز کنند بلکه بدهی هم دارند.

پیش از این «یوآخیم ناگل» رئیس بانک مرکزی آلمان در اواسط مرداد امسال با اشاره به احتمال وقوع بالاترین نرخ تورم در این کشور، از ورود احتمالی برلین به رکود اقتصادی خبر داده بود.

ناگل در گفت‌وگو با نشریه «راینیشه پست» گفت: افزایش اخیر بهای انرژی ناشی از کاهش صادرات انرژی روسیه به آلمان به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت برلین، احتمالاً به افزایش بیش از پیش قیمت مصرف‌کننده می‌انجامد.

به گفته ناگل، احتمال تورمی حتی با نرخ ۱۰ درصد نیز در ماه‌های پاییز ممکن است. آخرین بار تورم دو رقمی در آلمان بیش از ۷۰ سال پیش ثبت شد. آلمان در سال ۱۹۵۱ با ثبت تورمی معادل ۱۱ درصد شرایط مشابهی را تجربه کرده بود.

ناگل با هشدار در مورد تداوم شرایط وخیم اقتصادی آلمان تا سال آینده، اضافه کرد: موضوع تورم تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد و جایی نخواهد رفت زیرا تنگناهای عرضه و تنش‌های ژئوپلیتیکی به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت. به گفته وی، نرخ تورم احتمالاً از پیش‌بینی ماه ژوئن بانک مرکزی آلمان (۴.۵ درصد) فراتر رفته و به طور متوسط به ۶ درصد خواهد رسید.

نظر شما