شناسهٔ خبر: 57571645 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راند سوم شیرهای اطلس و یاران رونالدو؛

مراکش_پرتغال/ مراکش ناوبرها را غرق می‌کند؟

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز تیم‌های مراکش و پرتغال به مصاف یکدیگر می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _شنبه نوزدهم آذرماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران، دو تیم پرتغال و مراکش در ورزشگاه الثمامه و با قضاوت فاکوندو تیو به مصاف یکدیگر می‌روند.

آمار و ارقام تقابل‌های اخیر دو تیم

شاگردان ولیدالرکراکی و فرناندو سانتوس برای سومین بار در تاریخ جام‌جهانی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که نخستین تقابل این دو تیم در سال ۱۹۸۶ بوده و با نتیجه سه بر یک به سود شیرهای اطلس به پایان رسیده است.

پرتغال و مراکش برای دومین بار در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله گروهی روبه‌روی هم ایستادند، اگرچه شاگردان ولیدالرکراکی تیم برتر میدان بودند اما در نهایت یاران رونالدو با تک گل این بازیکن در دقیقه ۴ موفق به کسب سه امتیاز شدند.

حالا پس از گذشت چهار سال و در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، این دو تیم بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه مراکش در این دوره عملکرد مطلوبی از خود به‌نمایش گذاشته و حتی در مرحله یک هشتم موفق به حذف اسپانیا شده است، بدون تردید انگیزه فراوانی برای از پیش رو برداشتن پرتغال دارد.

شاگردان فرناندو سانتوس نیز تا اینجای کار عملکرد نسبتاً خوبی ارائه داده‌اند اما چنان که باید و شاید در قامت یک مدعی ظاهر نشده‌اند تا چنین به نظر برسد که شیرهای اطلس روی کاغذ شانس پیروزی دارند، اما نباید فراموش کرد ناوبرها با یک تیم پرستاره و نام آشنا آماده این مصاف می‌شوند و بعید نیست که مرحله یک چهارم پایان کار شاگردان ولید الرکراکی باشد.

مراکش_پرتغال/ مراکش ناوبرها را غرق می‌کند؟

مراکش؛ استاد متوقف کردن تیم‌های مدعی

شاگردان ولید الرکراکی باحضور در گروهF مسابقات جام جهانی با تیم‌هایی مثل بلژیک،کانادا و کرواسی هم گروه بودند و می‌توان گفت به غیر از کانادا، سایر رقبای مراکش در مرحله گروهی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند زیرا کرواسی دوره قبل را با نایب قهرمانی پشت سر گذاشته بود و شب گذشته نیز برزیل را حذف کرد و در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قصد داشت در اولین گام خود به عنوان تیم صدر نشین به مرحله یک هشتم صعود کند اما شیرهای اطلس با ارائه یک نمایش عالی علاوه بر اینکه در تقابل رودررو با نتیجه بدون گل این تیم را متوقف کردند، اجازه صدر نشینی را به شاگردان دالیچ را هم ندادند.

شاگردان الرکراکی دیگر تیم خوش تکنیک و هجومی این گروه یعنی بلژیک را هم با نتیجه دو بر صفر شکست دادند و می‌توان گفت دومین رقیب دشوار خود را هم به راحتی از پیش رو برداشتند.

شیرهای اطلس در مرحله یک چهارم و در ماراتن پنالتی‌ها اسپانیا را با شکست مواجه کردند تا در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی، برای رسیدن به مرحله یک چهارم از سد رقبای صاحب سبک گذشته باشند و همین موضوع سبب می‌شود آن‌ها برای شکست پرتغال انگیزه فراوان داشته باشند و آماده رسیدن به مرحله نیمه نهایی و خلق یک شگفتی باشند.

مراکش_پرتغال/ مراکش ناوبرها را غرق می‌کند؟

پرتغال؛ فرناندو سانتوس به راحتی باخت نمی‌دهد

یاران رونالدو کار خود را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با حضور در گروه H آغاز کردند و در نگاه اول به دلیل هم گروهی با غنا،اروگوئه و کره جنوبی به نظر می‌رسید کار نسبتاً آسانی برای رسیدن به مرحله یک هشتم داشته باشند اما برخلاف پیش‌بینی اولیه شاگردان سانتوس علی‌رغم پیروزی برابر اروگوئه و غنا کار دشواری برای شکست این دو تیم داشتند و در دقایقی نیز تیم بدون خلاقیت میدان هم بودند و این مسئله در بازی با غنا جلوه بیشتری هم داشت زیرا ناوبرها با نتیجه سه بر دو این تیم آفریقایی را شکست دادند و بدون تردید کسب این نتیجه برای آنها کمی غیر منتظره بود.

پرتغالی‌ها به عنوان یک تیم پرمهره روبروی کره جنوبی عملاً حرفی برای گفتن نداشتند و در یک بازی باور نکردنی با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف آسیایی خود شدند اما نهایتاً به عنوان تیم صدر نشین به مرحله یک هشتم صعود کردند و در تقابل با سوئیس و با نتیجه شش بر یک برد قاطعی را رقم زدند تا ثابت کنند مراکش باید با استراتژی خاص این حریف صاحب سبک را شکست دهد.

مراکش_پرتغال/ مراکش ناوبرها را غرق می‌کند؟

پیش‌بینی نتیجه

قطع به یقین فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که نتایج آن غیر قابل پیش‌بینی رقم می‌خورد و یکی از دلایلی که سبب می‌شود این ورزش توجه عموم مردم را به خود جلب کند، همین موضوع است، به ویژه که در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی شاهد شگفتی‌های زیادی همچون حذف برزیل و اسپانیا و حتی صعود تیم‌هایی مثل کره جنوبی و ژاپن به مراحل حذفی بودیم.

اگر بخواهیم از طریق بررسی‌های اجمالی یک نتیجه احتمالی برای این بازی در نظر بگیریم به دلیل سبک هجومی هر دو تیم، انگیزه فراوان مراکش، مدعی بودن پرتغال و حساسیت بالای این تقابل به دلیل حذف شدن یکی از دو تیم، احتمالاً برخلاف سایر دیدارهای مرحله یک چهارم این مصاف با نتیجه سه بر دو به سود مراکش به اتمام برسد.

مراکش_پرتغال/ مراکش ناوبرها را غرق می‌کند؟

نظر شما