شناسهٔ خبر: 57571104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پایان کار سرمربی برزیل در قطر

ورزش سه نوشت: تیته پیش از این گفته بود که در پایان جام جهانی قطر از سلسائو جدا خواهد شد ولی او دوست داشت این جدایی با جام قهرمانی همراه باشد نه شکست در یک‌چهارم نهایی.

صاحب‌خبر -

دیدار امشب برزیل و کرواسی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر در واقع آخرین دیدار تیته روی نیمکت سلسائو بود. چرا که او در گذشته تاکید کرده بود که بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ از تیم ملی کشورش جدا خواهد شد.

مسلما او تصورات دیگری از پایان جام جهانی قطر برای خودش و تیمش در ذهن داشت. تیته امیدوار بود بعد از ناکامی در اولین جام جهانی‌اش در روسیه این بار جام طلایی‌رنگ را در قطر به دست آورده و در اوج محبوبیت از سلسائو جدا بشود. اما در نهایت او با حذفی تلخ در مرحله یک چهارم نهایی آخرین بازی اش روی نیمکت این تیم را به پایان رساند.

تیته اولین بار در سال ۲۰۱۶ هدایت برزیل را دست گرفت تا جانشین سرمربی قبلی این تیم، دونگا، بشود. دونگا بعد از پایان جام جهانی ۲۰۱۴ که برزیل میزبان آن بود برای هدایت تیم ملی کشورش انتخاب شده بود و دو سال بعد جایش را به تیته داد.
تیته به مدت شش سال روی نیمکت تیم ملی کشورش نشست و در این مدت در دو جام جهانی شرکت کرد و در بیش از ۸۰ بازی رسمی هدایت ستاره‌های برزیلی را بر عهده داشت.
تیته در ماه فوریه امسال در یک برنامه تلویزیونی از خداحافظی‌اش با تیم ملی در پایان جام جهانی قطر صحبت کرده بود. او در مصاحبه با تلویزیون اسپورتی‌وی برزیل گفت:" دروغ چرا، بعد از جام جهانی قطر دیگر در تیم ملی نخواهم بود".

تیته در شش سالی که روی نیمکت برزیل نشسته با تیمش ۸۱ بازی انجام داده که از میان آنها ۶۰ پیروزی، ۱۵ تساوی و تنها ۳ شکست در کارنامه او درج شده است. تیته در دو جام جهانی روسیه و قطر با برزیل ۱۰ بازی انجام داده که شش پیروزی، دو تساوی و دو شکست بوده است. آخرین شکست او در مقابل کرواسی اما به دوران حضور شش ساله تیته در تیم ملی کشورش پایان داد.
رسانه‌های این کشور می‌گویند انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال برزیل تا ماه ژانویه سرمربی جدید سلسائو را معرفی می‌کند. او باید برزیلی‌ها را برای جام جهانی بعدی که چهار سال دیگر به میزبانی آمریکا و کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد آماده کند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۴

نظر شما