شناسهٔ خبر: 57570148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امام جمعه شیراز: در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم / آنان، شان حضرت مریم، بانوی حجاب و عفاف را کوچک کرده‌اند

ایسنا نوشت: آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: تاریخ ایران که عموما خانم‌های ایرانی محبان حضرت صدیقه طاهره (س) هستند، تاریخ عفاف و حجاب است، در حمله مغول به کشور ما هزاران هزار زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود ترجیح دادند،

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌ اول نماز جمعه شیراز، اطمینان از اینکه بعد از این زندگی جهان دیگری در انتظار است، یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای تقوا را این مهم دانست و گفت: آنچه ما انجام می‌دهیم مثل دانه‌ای است که در زمین کاشته می‌شود در عالم دیگر ثمرش را خواهیم دید؛ اگر خیر کاشته ایم خیر درو می کنیم، اگر شر انجام دهیم شرش به خودمان بازمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: فرمان خدا برده نشد که فاطمه زهرا (س) بین در و دیوار آزرده شد، شرط انصاف نبود با دختر پیامبر (ص) اینگونه رفتار کنند، شرط انصاف نبود که خانم بارداری بین در و دیوار آزرده شود. بانوان مسلمان حواستان باشد در شهادت بانویی اشک می ریزیم و غم و غصه می‌خوریم که بین در و دیوار حجاب و حیا خود را حفظ کرد. بانوان افتخار بدانند که ما پیرو بانویی هستیم که همیشه از حجاب و عفت و حیا دفاع کرد.

آیت‌الله دژکام گفت: تاریخ ایران که عموما خانم‌های ایرانی محبان حضرت صدیقه طاهره (س) هستند، تاریخ عفاف و حجاب است، در حمله مغول به کشور ما هزاران هزار زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود ترجیح دادند، عده‌ای از افرادی که نمی دانند ارزش‌های انسانی چقدر مهم است تقلید می کنند از کسانی که نسبت به ساحت حضرت مریم (س) احترامی نگذاشتند، حضرت مریم بانویی که قرآن کریم با آن جلالت از او نام می برد در ادبیات و نقاشی‌های آنها چقدر تنزل کرد،حضرت مریم (س) بانوی حجاب و عفاف بود.

وی گفت: ما به فرموده رهبر معظم انقلاب در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم که چرا شان حضرت مریم(س) را اینقدر کوچک کرده اید، فریاد پیروان قرآن بر سر تمام کسانی که ارزش های انجیل و تورات را نادیده گرفته اند آنست که برگردید و بیدار شوید، اسلام برای یک بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

وی با بیان اینکه مردم باید با مسئولان دستشان در دست هم تلاش کنند، به تداوم اقدامات دشمن در راستای گسترش تحریم‌ها اشاره و اضافه کرد: مردم به این نتیجه رسیدند که این تحریم‌ها که روز اول گفتند با این تحریم‌ها همه می میرند، فهمیدند اینجور نیست. مسلما ما تحریم‌ها را بی اثر کرده و باز هم می‌کنیم ولی باید یک سری کارهایی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در این اغتشاشات محدود بعضی شعارها ولی فقیه را نشانه رفته‌اند، دلیل این اقدام را ایستادگی مقام معظم رهبری در مقابل خواسته‌های آمریکا و استکبار جهانی دانست و یادآوری کرد که نباید فرمایش امام راحل را که فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید را فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید:

21217

نظر شما