شناسهٔ خبر: 57569950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: مردم به توصیه‌های رهبری توجه داشته باشند؛ هرکجا به رهبران آسمانی توجه شد،موفقیت حاصل شد/اگر مسئولان برای حفظ عفت عمومی تدبیری به خرج دهند، شامل نصرت الهی خواهید شد و اقتدار نظام را حفظ خواهید کرد

مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: به توصیه‌های رهبری توجه داشته باشید، چون هرکجا توجه به رهبران آسمانی وجود داشت، موفقیت نیز حاصل شد. همانطور که مردم اصفهان شعار علم دار ولایت نصف جهان فدایت می‌دادند از حرکت انقلابی خود دست برندارید. از مسئولان خدوم این کشور نیز حمایت کنید البته مادامی که عمل به قانون و شرع می‌کنند در صورت کوتاهی آن‌ها آتش به اختیار عمل به وظیفه کنید

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن گرامیداشت ایام شهادیت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه پیشرفت درک عقلانی بشر منجر به شناخت بهتر خدا و بندگی انسان می‌شود، اظهار داشت: کسانی که تقوا را رعایت نمی‌کنند، تنها دین و ایمان را کنار نگذاشته‌اند، بلکه در حال مخالف با فرمان عقل هستند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ جامعه ایرانی، برخواسته از فرهنگ عقلانی و دینی است، افزود: فرهنگ در حقیقت مجموعه‌ای از اعتقادات و افکار شخصی است که با اخلاقیات و روحیات انسان‌ها ضمیمه می‌شود و در رفتار اشخاص و جامعه نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه فرهنگ یک شیوه فکری است که در رفتار انسان تاثیرگذار است، تصریح کرد: فرهنگ گاهی اوقات شامل آداب و رسوم زندگی شخصی انسان می‌شود و کاهی یک فرهنگ عمومی است. از طرف دیگر خالق عقل همان کسی است که دین را فرستاده و به همین دلیل فرهنگ، عقل و دین با یکدیگر هماهنگ هستند و هیچ ضدیتی با هم ندارند.

وی با تاکید بر اینکه برقراری عفت عمومی از نیازهای اساسی جامعه است، گفت: برخی مدعی هستند که فرهنگ آنها برهنگی و بی‌عفتی است؛ این فرهنگ آیا عقلانی است یا نفسانی؟ آیا نفس انسان برهنگی می‌خواهد یا عقل انسان؟ افراد آزاداندیش، پاسخگوی این سوالات باشند. به فردی که حجاب را قبول ندارد، باید متذکر شویم قبل از اینکه حجاب اجبار باشد، عقل آن را قبول دارد.

مهدوی تاکید کرد: اجباری در پذیرش دین نیست و عقل انسان تفاوت حق و باطل را تشخیص می‌دهد؛ قرآن کریم حجاب را تبیین کرده و برای آن استدلال عقلی می‌آورد اما برخی قرآن را می‌سوزانند و به عالم دین و مفسر قرآن توهین می‌کنند چون هیچ جوابی برای آن ندارند.اگر کسی عاقل است و منطق دارد، چرا به متخصص توهین می‌کند؟ اگر به دنبال کرامت زن هستند چرا تبلیغ بی‌عفتی می‌کنند؟ و اگر مدافع حقوق بشر هستند، چرا دفاع از تروریسم می‌کنند؟

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، متذکر شد: کسانی که دعا دارند که ایران و آرامش کشور ر دوست دارند، چرا با ورد کردن اسجه به ترویج خشونت می‌پردازند؟ همه ین رفتار نشان دهنده ضعف دشمنان انقلاب اسلامی است؛ دشمن از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و این نشان می‌دهد که آنها به آخر خط رسیده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این مدل اقدامات باعث می‌شود که ملت ایران بیدارتر از گذشته به دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب بپردازند و محکم‌تر از قبل شعار مرگ بر آمریکا سر دهند. این اقدامات هوشیاری مردم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بیشتر به سمت خدا و مذهب متمایل شوند و امید است این راه تا ظهور منجی عالم ادامه پیدا کند.

وی ضمن تسلیت مجدد ایام فاطمیه، به عشق و ارادت مردم اصفهان به اهل بیت(ع) اشاره کرده و افزود: فضای کشور به ارواح شهدای تازه تفحص شده نورانی است و از ورود آنها تجلیل، در مقابل آنها تعظیم و آرمان‌های آنها را با همه وجود حفظ می‌کنیم.

مهدوی با اشاره به کودتای اخیر آلمان گفت:در کودتای اخیر آلمان 25 به عنوان کودتاچی معرفی و چند هزار سرباز و نیرو به طرز وحشیانه‌ای برای دستگیری آنها اعزام شدند و آنها را به طرز وحشیانه در خانه‌های خود مورد ضرب و شتم قرار دادند. مشخص نیست که اصل این قضیه چه چیزی است و ساختگی بودن آن دور از ذهن نیست، اما موضوع حائز اهمیت، دوگانگی غرب است که ملت ایران آن را با تمام وجود احساس می‌کند.

وی در تشریح رفتار دوگانه غرب در قبال ملت ایران گفت: از براندازهای ایران دفاع کردند اما در مقابل براندازان آلمان ساکت بودند؛ اگر به براندازان ایران اسلحه و دلار دادند و باید با آلمان نیز همانگونه رفتار کنند و هیچ چیزی نمی‌گویند و این موضوع، مصداق دوگانگی است و ما را برای پافشاری بر آرمان‌های خود در مقابله با استکبار جهانی، مصمم‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به مسئولین، متذکر شد: ترویج علم و پژوهش باید در دستور کار قرار گیرد و سطح علمی کشور در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تقویت شود. تقویت معنویت در کنار نیازهای همگان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به معیشت مردم از دیگر مواردی است که باید مسئولان بدان توجه کنند تا استقلال مالی مردم به ویژه قشر متوسط و پایین جامعه تأمین شود و به کمک اینان بشتابید و ما نگران این هستیم که بی‌توجهی به مشکلات خانواده‌ها گریبانگیر مسئولان بشود.

مهدوی با تاکید بر لزوم نگاه ولایت فقیه در انجام امور گفت: همه فعالیت‌ها باید حول محور ولایت و نگاه به ولی فقیه زمان انجام شود به گونه‌ای که از آن جلو نیفتید و عقب نیز نمانید. مردم در ایام اغتشاشات اخیر، بیش از 100 شهید دادند و اموال زیادی تخریب شد و اکنون منتظر حرکت مسئولین هستند، مردم ایران صبر انقلابی داشتند که برای عفت و حیای عمومی چاره‌ای اندیشیده شود و با تمام وجود هم مردم از مسئولان حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر برای حفظ عفت عمومی تدبیری به خرج دهید، شامل نصرت الهی خواهید شد و اقتدار نظام را حفظ خواهید کرد و مردم نیز با تمام وجود از شما حمایت خواهند کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خطاب به مردم گفت: به توصیه‌های رهبری توجه داشته باشید چون هرکجا توجه به رهبران آسمانی وجود داشت، موفقیت نیز حاصل شد. همانطور که مردم اصفهان شعار علم دار ولایت نصف جهان فدایت می‌دادند از حرکت انقلابی خود دست برندارید. از مسئولان خدوم این کشور نیز حمایت کنید البته مادامی که عمل به قانون و شرع می‌کنند در صورت کوتاهی آنها آتش به اختیار عمل به وظیفه کنید

وی با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد، یادآور شد: اتحاد با وجود اختلاف سلیقه‌ها همیشه رمز پیروزی بوده است؛ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در دستور کار مردم باشد و به کسانی که رعایت عفت عمومی را نمی‌کنند، تذکر دهند.

مهدوی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی دانست و گفت: مردم باید تذکر دهنده باشند تا مسئولان چاره‌ای بیندیشند. مردم باید حضور در مساجد و معنویت خود را تقویت و روح خود را از معنویات سیراب کنند؛ چراکه انسان با سیراب شدن روح موفق است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما