شناسهٔ خبر: 57569860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست قانونگذاران آلمانی برای بازبینی در تدابیر امنیتی پارلمان بعد از کودتای نافرجام

علی مدنی

قانونگذاران آلمانی به دنبال عملیات گسترده نیروهای امنیتی برای دستگیری اعضای یک جنبش راستگرا که قصد کودتا برای سرنگونی دولت آلمان را داشتند، خواستار بازبینی در تمهیدات امنیتی پارلمان این کشور که یکی از اهداف کودتاچیان بود، شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که روز چهارشنبه در یورشی گسترده و سراسری در آلمان و بخشهایی از اتریش و ایتالیا بالغ بر ۲۵ متهم عضو یک جنبش راست افراطی تحت عنوان "شهروندان هاینریش" به اتهام دسیسه چینی برای کودتا علیه دولت آلمان بازداشت شدند، امروز مقامات آلمانی اعلام کردند با ادامه بازداشت ۲۳ تن از این افراد تحقیقات درباره این دسیسه طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت. دادستانهای آلمانی اعلام کرده‌اند یک قانونگذار حزب راست افراطی ای.اف.دی آلمان هم جزو بازداشت شدگان است.

کونستانتین فون ناتس، رئیس کمیته امور نیروهای اطلاعاتی در پارلمان آلمان گفت، قرار نیست تمهیدات امنیتی در آلمان اجازه دهند "دشمنان قانون اساسی به عنوان نماینده پارلمان انتخاب شوند."

او در مصاحبه با یک شبکه آلمانی گفت: ما باید مفهوم حفاظ از بوندستاگ (پارلمان آلمان) را بدون خراب کردن زندگی روزمره یک قانونگذار دموکراتیک بالا ببریم.

حزب ای.اف.دی آلمان تلاشهای این گروه راست افراطی را محکوم و نسبت به قابلیت مقامات برای شفاف کردن سریع و کامل وضعیت ابراز اطمینان کرده است.

از سوی دیگر سباستین هارتمن، یک قانونگذار حزب سوسیال دموکرات آلمان هم در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی دیگر تصریح کرد: پارلمان آلمان باید در مفهوم امنیتی بازبینی کند. من شخصا احساس امنیت می‌کنم اما اعتماد من بی حد و حصر نیست.

کاترین گویرنگ اکهارد، معاون رئیس پارلمان آلمان نیز در مصاحبه ای بیان کرد: ما به دقت بررسی خواهیم کرد که لازم است چه تدابیر امنیتی برای پارلمان آلمان تصویب کنیم.

انتهای پیام

نظر شما