شناسهٔ خبر: 57568623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست کشورهای عربی و چین؛

محمود عباس: آمریکا و انگلیس باید از ملت فلسطین عذرخواهی کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست از جامعه جهانی برای تعامل نداشتن با دولت های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا و انگلیس باید از ملت فلسطین عذرخواهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مشترک کشورهای عربی و چین در ریاض گفت: آمریکا و انگلیس باید به علت امضای اعلامیه شوم بالفور از مردم فلسطین عذرخواهی و به آنها غرامت پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در ادامه سخنرانی خود افزود: مفید و جدی بودن نظام بین المللی که چشم خود را بر روی جنایات اسرائیل علیه مردم و مقدسات فلسطین می‌بندد و نظاره گر حضور یک رژیم اشغالگر در خاک فلسطین به مدت ۷۴ سال است، واقعاً جای سوال دارد.

وی تصریح کرد: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که با هیچ دولت اسرائیلی که به ارزش‌ها و اصول حقوق بین الملل احترام نمی‌گذارد، تعامل نداشته باشد.

عباس خاطرنشان کرد: ما به حق عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد پایبند هستیم و حمایت بین المللی از مردم فلسطین را خواستاریم.

رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی خود گفت که ما در حمایت از سیاست چین واحد در کنار پکن هستیم و از مواضع ثابت رئیس جمهور چین در حمایت از ملت فلسطین قدردانی می‌کنیم.

نظر شما