شناسهٔ خبر: 57567822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مسئولان به اتمام پروژه‌ها مهم و نیمه تمام اهتمام کنند

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ضرورت نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی استان از مسئولان خواست تا به وعده‌های خود در اتمام پروژه‌ها اهتمام کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌های در دست از جمله بزرگراه رودبار به قزوین و راه آهن رشت به انزلی و آستارا باوجود تنگنا‌های مالی باید پیگیری مضاعف شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از پیمانکاران در اجرای پروژه‌های گیلان در گذشته خاطر نشان کرد: اگر چه این مهم شامل همه پیمانکاران نمی‌شود، اما یکی از عمده‌ترین عوامل در عقب ماندن پروژه‌ها این موضوع است از این‌رو مسئولان باید بر اجرای پروژه‌ها نظارت جدی داشته باشند.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به موضوع اطلاع رسانی در ارتباط با خرید مرغ توسط مردم اظهار داشت: مردم بر اساس نیاز زندگی شان خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید باید متناسب با نیاز‌های جامعه باشد، عنوان کرد: به نظر می‌آید افزایش تولید با این وضعیت که از مردم درخواست خرید شود مناسب نیست باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که تولید ازوضعیت باثباتی برخوردار شود که در این صورت قیمت‌ها هم تثبیت می‌شود.

امام جمعه رشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطر نشان کرد: کار دشمن دروغ گفتن است او می‌خواهد، بگوید که ایران آغازگر جنگ بوده، اما همه نسل‌ها این را بدانند که بر اساس اعلام سازمان ملل در ۱۸ آذر ۱۳۷۰، عراق آغازگر جنگ تحمیلی بوده است.

وی با اشاره به ۲ ویژگی ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به اذغان تحلیگران و افراد برخودار از آگاهی سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در گزارشی ۲۱۷ صفحه‌ای با عنوان شبکه‌های نفوذ ایران در غرب آسیا نوشته اند که جمهوری اسلامی توانسته، موازنه قدرت در خاورمیانه را به نفع خود تغییر دهد که این دلیل اول بر وجود ثبات و اقتدار کشور ایران است.

امام جمعه رشت بیان داشت: همچنین بر اساس آمار‌های جهانی که خودآنان اعلام کردند، جمهوری اسلامی پس از یک دوره نسبتا طولانی رکود اقتصادی وارد دوره جدیدی از رشد اقتصادی شده که این مهم دلیل دوم بر اقتدار و ثبات ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: ثبات و اقتدار ایران اسلامی موجب شده تا در معادلات جهانی شاهد افزایش گرایش‌های مردمی در داخل و خارج به جمهوری اسلامی، افزایش اقبال‌سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کشور ما و فزونی خیز ایران در منطقه و فرامنطقه باشیم.

وی ادامه داد: در چنین فضایی آمریکا، اروپا، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و دست نشانده‌های منطقه‌ای آنان به تکاپو افتادند تا از ایران یک چهره سیاه در دنیا و در میان ملل پیرامون ما ایجاد کنند، لذا بخشی از این آسیب‌های اجتماعی و اغتشاشات اخیر برای آن است که اقتدار و ثبات کشور ما را مخدوش و سیاه جلوه دهند تا سرمایه گذاران به این منطقه توجه نکنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه موضوع برای دشمنان مساله حجاب و بی حجابی نیست، اضافه کرد: ایران قوی در سایه ثبات و اقتدار برای دشمنان خطر ساز شده است و این مهم باعث شده تا با ایجاد اغتشاش آرامش را از جامعه ایران بگیرند، اما به‌نتیجه شوم‌خود نمی‌رسند.

نظر شما