شناسهٔ خبر: 57567665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

افتتاح بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در اراک

وزیر بهداشت پایگاه اورژانس هوایی شهید منصور وطن پور را در اراک افتتاح و از آن به عنوان بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی در کشور یاد کرد.

صاحب‌خبر -

 


وزیر بهداشت پایگاه اورژانس هوایی شهید منصور وطن پور را در اراک افتتاح و از آن به عنوان بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی در کشور یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، دکتر عین اللهی در حاشیه افتتاح این پایگاه اورژانس هوایی گفت: این پایگاه اورژانس در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) قرار گرفته و احداث آن به دلیل موقعیت جغرافیایی و تردد بالای وسایل نقلیه در اراک و پراکندگی شهر‌ها و روستاها، ضروت داشته است.
 وی افزود:بالگرد اورژانس هوایی اراک، از بالگرد‌های پیشرفته است که با همکاری وزارت بهداشت و هوانیروز بکار گرفته شده و در داخل بالگرد، تجهیزات مورد نیاز از جمله
 ام آی سی یو، دی سی شوک، اکسیژن و تله کاردیوگرافی قرار دارد. وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت انتقال به هنگام بیماران و مصدومان از طریق اورژانس هوایی، گفت:در ایران با تنوع آب و هوایی و پراکندگی شهر‌ها و روستاها، ارائه این خدمات اهمیت ویژه‌ای دارد.
 دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد:در این پایگاه اورژانس، اتوبوس آمبولانس پیشرفته نیز وجود و امکان بستری بیماران و مصدومان را دارد. علاوه بر این به زودی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس دیگر نیز برای ارائه خدمات بهتر امدادی به ظرفیت اورژانس اراک اضافه می‌شود. گفتنی است؛ پایگاه اورژانس هوایی شهید منصور وطن پور در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث شده است.

 

 

 

 

نظر شما