شناسهٔ خبر: 57567604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موافقت رئیس اسرائیل با تمدید مهلت تشکیل کابینه توسط نتانیاهو

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با درخواست «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و نامزد تشکیل کابینه جدید این رژیم برای ۱۰ روز دیگر موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با درخواست بنیامین نتانیاهو به منظور تمدید مهلت تشکیل کابینه موافقت کرد.

 نتانیاهو روز گذشته با ارسال درخواستی به دفتر هرتزوگ از وی خواسته بود تا با درخواست وی به منظور تمدید مهلت تشکیل کابینه به مدت 14 روز دیگر موافقت نماید.

با این حال امروز اعلان شد که رئیس رژیم صهیونیستی با تمدید این مدت تنها برای 10 روز موافقت کرده است.

 

بیست و پنجمین انتخابات کنست رژیم صهیونیستی در روز 10 آبان پس از برگزاری 5 انتخابات در طول 44 ماه و ناکامی احزاب و جریانات سیاسی در تشکیل یک کابینه با ثبات با پیروزی نتانیاهو و متحدان وی همراه شد.

ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو موفق شد تا در این انتخابات حمایت 64 نماینده پارلمان از مجموع 120 نماینده را کسب کند تا از سوی رئیس اسرائیل مامور به تشکیل کابینه جدید این رژیم شود.

آخرین تلاش های نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی در شرایطی است که خبرها از ظهور شکاف و اختلاف در درون لیکود، حزب تحت رهبری وی حکایت دارد.

گفته می شود برخی از نمایندگان حزب لیکود در اعتراض به توزیع کرسی‌های متعدد وزراتی در میان سایر احزاب حاضر در ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو اعلام داشته‌اند که حاضر به مشارکت در کابینه جدید نتانیاهو نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما