شناسهٔ خبر: 57567390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در راستای سوء استفاده سیاسی از ابزار حقوق بشر

کانادا ۲۲ ایرانی را تحریم کرد

مشرق نيوز

کانادا امروز در شرایطی از تحریم 22 فرد ایرانی به خاطر نقض حقوق بشر خبر داد که پرونده نقض حقوق بشری بومیان این کشور و کشتار آنها، در مجامع حقوق بشری هنوز باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، وزارت خارجه کانادا روز جمعه در بیانیه ای، از تحریم ۲۲ فرد ایرانی شامل قضات، مسئولان زندان، پلیس و فعالان سیاسی و رسانه ای به خاطر نقض حقوق بشر خبر داد.

براساس این بیانیه، کانادا همچنین ۳۳ مقام سابق و فعلی روسیه و ۶ نهاد این کشور را به خاطر نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

۱۲ فرد و سه نهاد در میانمار نیز به خاطر نقش حقوق بشر توسط کانادا تحریم شدند.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا از در دست اقدام بودن اقدامات بیشتر علیه کشورهای ناقض حقوق بشر خبر داد و گفت: اوتاوا در مقابل نقض حقوق بشر ساکت نخواهد ماند.

کانادا و دیگر متحدان آمریکا در حالی برای حقوق بشر در ایران، اشک تمساح می ریزند که پرونده های نقض حقوق بومیان کانادایی و از بین بردن فرهنگ آنها توسط طبقه حاکم، در مجامع حقوق بشری باز است. روزانه، هزاران کودک، زن و سالمند ایرانی به خاطر تحریم های ظالمانه واشنگتن، اوتاوا و دیگر متحدانشان به خاطر دسترسی نداشتن به دارو کشته می شوند.

سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری جهان درباره استفاده از تحریم به عنوان یک ابراز سیاسی هشدار داده اند زیرا تحریم ها شهروندان عادی کشورها را هدف قرار داده و دسترسی آنها به بهداشت، آموزش و زندگی بهتر را محدود می کند.

نظر شما