شناسهٔ خبر: 57567311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت‌الاسلام نجاری:

زهرای مرضیه (س) برترین الگوی ولایت‌مداری، ساده زیستی و جهاد تبیین است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: زهرای مرضیه (س) برترین الگوی ولایت‌مداری، ساده زیستی و جهاد تبیین است که در مقابل جنگ نرم و سخت دشمنان ایستاد و اجازه نداد ولایت آسیب ببیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع نقش آفرینان بسیج خواهر سپاه استان همدان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام الله شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حقیقت هر انسانی روح او است و روح امری است مجرد و هر امر مجردی، منزه از زن بودن و مرد بودن است، بنابراین هیچ روح بزرگی، مشروط به زن یا مرد بودن نیست و تنها وجه تمایز انسان‌ها به جنبه تعبدی و تقرب او به ذات مقدس الهی برمی‌گردد و مصداق بارز این انسان کامل زهرای مرضیه (س) است.

وی گفت: اگر کمالات حضرت زهرا (س) را در پیوندهای سببی و نسبی جستجو کنیم، اشتباه بزرگی کرده‌ایم، چرا که فرزندی پیامبر(ص) و همسری امیرمومنان حضرت علی (ع) و مادر امام معصوم (ع) بودن تنها ویژه حضرت زهرا(س) نیست و زنان دیگری نیز این ویژگی‌ها را داشتند، اما اینکه چرا تنها زهرای مرضیه به اوج تقرب الهی نائل می‌شود، برای پاسخ به این سوال به بیانات امام (ره) رجوع می‌کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرماید «او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است؛ بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است. زنی که تمام خاصه‌های انبیا در اوست. زنی که اگر مرد بود، نبی بود»، بنابراین اگر فکر کنیم چنین شخصیتی با نسبت‌های ظاهری و قراردادی دنیوی به این مقامات رسیده اشتباه بزرگی است.

وی افزود: زهرای مرضیه دارای فضایلی است که می‌تواند در عصر امروز الگوی همه انسان‌ها باشد، که از جمله آنها گفتگوی ایشان با فرشتگان، سلام خداوند متعال به ایشان، همسانی ایشان با سایر معصومین، حقیقت لیله القدر بودن ایشان و... است.

نجاری خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه (س) برترین الگوی ولایت‌مداری، ساده زیستی و جهاد تبیین است، زهرای مرضیه (س) با تبیین، با شهادت فرزند و خودش، در مقابل جنگ نرم و سخت دشمنان ایستاد و اجازه نداد ولایت آسیب ببیند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان ما نیز به تاسی از ایشان در اغتشاشات داعش گونه اخیر که در کشور رخ داد، از جان و مال و آبروی خود گذشتند تا ولایت آسیب نبیند و این راه را باید تا ظهور منجی عالم بشریت با قوت ادامه  دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما