شناسهٔ خبر: 57567299 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

20 درصد از ارزش لیر سوریه کاهش یافت

صاحب‌خبر -

شفقنا- در ادامه کاهش ارزش پول ملی سوریه (لیر) نرخ هر دلار به شش هزار لیر رسید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آناتولی، در حالی که ماه گذشته قیمت دلار به پنج هزار لیر رسیده بود، اما وخامت اقتصادی و افت ارزش پول ملی سوریه همچنان ادامه دارد و طی یک ماه گذشته 20 درصد دیگر کاهش یافت.

آناتولی نوشت که طبق گزارش‌های بین‌المللی 90 درصد مردم سوریه در فقر به سر می‌برند و کاهش پول ملی این کشور می‌تواند این روند را تشدید کند. در حالی که دستمزدها و حقوق که بیش از 20 دلار در ماه نیست، قرار نیست افزایش یابد.

تحریم سزار که توسط آمریکا علیه حکومت سوریه اعمال شده است، بحران اقتصادی شدیدی را که این کشور از آن رنج می برد، عمیق تر کرده است.

طبق این گزارش همزمان با کاهش ارزش لیر، بحران شدید سوخت نیز این کشور را فرا گرفته است. به طوریکه روز دوشنبه گذشته وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان سوریه قیمت هر لیتر مازوت را، که سوخت اصلی سیستم‌های گرمایشی در سوریه است، از 2500 لیره به 5400 لیره و قیمت بنزین را به 4900 لیره افزایش داد.

بحران سوخت در سوریه باعث توقف تقریبا مطلق عبور و مرور و قطع کامل برق و ارتباطات شده است و در مقابل وزیر نفت سوریه عامل کمبود سوخت را فساد در بخش نفتی، تحریم های غرب که اخیرا تشدید شده و حمله اخیر ترکیه به سوریه که خسارت های بسیاری به تاسیسات نفتی وارد کرده، دانسته است.

این خبر را در آناتولی ببینید

نظر شما