شناسهٔ خبر: 57567256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله دری نجف آبادی:

ناامنی و گرسنگی از آسیب‌های کفران نعمت است

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یادمان باشد اگر قدر سنت‌های الهی را ندانیم آسیب خواهیم دید.

صاحب‌خبر -

آیت الله دری نجف آبادی نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: ناامنی و گرسنگی را از آسیب‌های کفران نعمت است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در برخی کشور‌ها در کنار ناامنی، فقر و گرسنگی قرار داشته چراکه این‌ها کفران نعمت کرده و قدر نعمت‌ها را نداسنته اند و باید یادمان باشد که اگر قدر سنت‌های الهی را ندانیم آسیب خواهیم دید.

او اضافه کرد: نباید اجازه داد برخی شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمن جامعه را تحت تاثیر قرار دهد چراکه این ترفند‌های دشمن ظلم بزرگی به کشور است و با توجه به اینکه منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم، اما باید همت کرد و با بینایی و هوشیاری در جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

امام جمعه اراک با بیان اینکه کشتی انقلاب اسلامی با خودباوری و همت مردم در مسیر آرمان‌ها حرکت و یکدلی ایرانیان دشمن را ناامید می‌کند، تصریح کرد: همه باید یکدل و در کنار هم کشتی انقلاب را در مسیر خود حرکت دهند، زیرا اگر این کشتی آسیب ببیند، این آسیب به همه جامعه می‌رسد.

او با اشاره به اینکه همراهی مردم با دستگاه قضا و نیرو‌های امنیتی و همچنین سلامت دستگاه قضایی قدرتمند، نقش مهمی در امنیت جامعه ایفا می‌کند و کلید واژه مهم امنیت از واجبات جامعه است گفت: باید رسانه‌های بیگانه و بیگانه پرستان را بشناسیم و صدا و سیما باید در معرفی این‌ها بیشتر نقش آفرینی کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: جامعه رشد یافته موفق از دیدگاه اسلام باید سه ویژگی ایمان و معنویت به معنای واقعی کلمه در تمامی تار و پود جامعه و البته امنیت و رفاه را داشته باشد که به این مهم در آیات قرآن و در سوره نحل نیز اشاره شده است.

او ادامه داد: یکی از درد‌های بزرگ جامعه استرس و اضطراب و پریشانی و ناامنی روحی و اخلاقی است که قرآن نیز به این مهم اشاره کرده و کلمه مطمئنه را جایگزین آن کرده است که این کلمه در مقابل وسواس‌ها قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت شهدای شاهچراغ و یکصد و ۱۱ شهید تازه تفحص شده، شهید دستغیب و همه شهدای گرانقدر کشور اضافه کرد: همه باید برای سربلندی پرچم با عظمت مهدوی و حسینی و عظمت و بزرگی کشور تلاش کنیم.

نظر شما