شناسهٔ خبر: 57567228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه زنجان: دشمنان در اغتشاشات اخیر ‌"تجزیه ایران" را دنبال می‌کردند

امام جمعه زنجان با اشاره با دست دشمن در اغتشاشات اخیر گفت: هدف اعتراض نبود و کاملاً مشخص بود که هدف دشمنان تجزیه ایران و ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، اعتراضی وجود نداشت و از شعارها کاملاً مشخص بود که هدف یک چیز دیگر است‌. بارها دشمنانمان اذعان کردند که این اغتشاشات را رهبری می‌کنند.

وی با ادای احترام به مقام والای شهدای امنیت گفت: نیروهای انتظامی و بسیجی در این اغتشاشات به طرز وحشتناکی به شهادت رسیدند که به دور از انسانیت بود. اعتراف آن‌ها هم که در رسانه ملی پخش شد کاملاً گواه این موضوع بود.

امام جمعه زنجان در ادامه گریزی به 18 آذر سال 70 زد و گفت: آن روز یکی از روزهای افتخارآمیز در سیاست و روابط بین‌المللی کشورمان است. سازمان ملل قبول کرد که آغازگر جنگ هشت ساله علیه ایران، عراق بود که صاحب این موفقیت و سربلندی شهدا، جانبازان، رزمندگان و کسانی بودند که از تقدیم جان خود در راه انقلاب مضایقه نکردند.

آیت‌الله خاتمی جنگ عراق علیه ایران را یک جنگ جهانی سوم برشمرد و گفت: این رخداد یک امتحان الهی بود که با جانفشانی و جانبازی بسیاری از افراد همراه شد. بیش از 47 کشور جهان در جنگ دفاع مقدس از رژیم بعث عراق به لحاظ اعتبار و لجستیک حمایت کردند اما در نهایت دشمن خوار شد.

وی به 19 آذر سال 63 سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و در این خصوص نقشه راه را نیز تعیین و مشخص کردند.

انتهای پیام/

نظر شما