شناسهٔ خبر: 57567133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تیم‌هایی که با مربی خارجی موفق نشدند!

موفقیت مربیان بومی که به یکی از قوانین همیشگی موفقیت در رقابت‌های جام جهانی بدل شده، در این دوره نیز با کنار رفتن آخرین تیمی که با مربی خارجی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده بود به اثبات رسید.

صاحب‌خبر -

در بین ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی، کره جنوبی تنها تیمی بود که با بنتوی پرتغالی به این مرحله رسیده بود و البته در نهایت با شکست مقابل برزیل از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا هر ۸ تیم حاضر در یک‌چهارم نهایی با مربیان بومی در این دور از رقابت‌ها حضور یابند.

در بین مربیان بومی حاضر در این مرحله ولید الکراکی مراکشی یکی از پدیده‌های جالب توجه نیمکت مربیان در جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود که برای نخستین بار یک تیم عربی را به مرحله یک‌چهارم نهایی رسانده و برای کشورش تاریخ‌ساز شده است. الرکراکی سه ماه قبل از جام جهانی و با حقوق ماهانه ۶۰هزار یورو جانشین خلیلوویچ مربی اهل کشور بوسنی شد تا مراکش با یک مربی بومی وارد رقابت‌های قطر ۲۰۲۲ شود.

طلسم مربیان خارجی همچنان در ادوار جام‌های جهانی ادامه دارد به شکلی که در تمامی ادوار گذشته این رقابت‌ها تیم‌های قهرمان تنها با هدایت مربی داخلی توانسته‌اند فاتح جام شوند که آخرین آن‌ها دیدیه دشام سرمربی فرانسه در جام ۲۰۱۸ روسیه بود و در این دوره نیز برای تکرار عنوان قهرمانی رقابت می‌کند.

تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آلمان هم هرگز با مربیان خارجی در جام‌های جهانی حاضر نشده‌اند و پرافتخارترین کشورهای تاریخ جام به شمار می‌روند.

همچنین در تاریخ جام جهانی تاکنون تنها دو بار مربیان خارجی به فینال جام راه یافته‌اند که البته هر دو بار در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماندند. در جام ۱۹۵۸ تیم ملی سوئد با هدایت جورج راینور انگلیسی به فینال مسابقات صعود کرد اما با شکست برابر برزیل نایب قهرمان جام شد و در جام ۱۹۷۸ تیم ملی هلند با هدایت ارنست هابل اتریشی در فینال جام مقابل آرژانتین مغلوب شدند.

ویتوریو بوتسو مربی ایتالیایی رکورددار کسب عنوان قهرمانی است که در جام‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ توانسته قهرمانی جام جهانی را تجربه کند و حالا دیدیه دشام امیدوار است بتواند بعد از جام ۲۰۱۸ با رسیدن به عنوان قهرمانی در دوحه ۲۰۲۲ تاریخ‌ساز شود.

منبع : خبر ورزشی 

 

نظر شما