شناسهٔ خبر: 57566918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سخنرانی رئیس جمهور چین در اجلاس اقتصادی مشترک با کشورهای عربی

«شی جین پینگ» در سخنرانی در اجلاس ریاض از تشکیل شورای سرمایه گذاری و مجمع هسته ای مشترک بین چین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین در نشست سران کشورهای عربی و چین برای توسعه و همکاری در ریاض پایتخت عربستان گفت: پکن از تلاش‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تمجید می‌کند و ما باید اعتماد متقابل را برای رویارویی با چالش‌های جهانی تحکیم کنیم.

رئیس جمهور چین در ادامه سخنانش افزود: ما از تلاش‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تبدیل شدن به پویاترین سازمان منطقه‌ای در مواجهه با چالش‌های جهانی قدردانی می‌کنیم. ما به حمایت تزلزل ناپذیر خود از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حفظ امنیت و ثبات این کشورها ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما مشتاق هستیم تا همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تحکیم بخشیم و معادله جدیدی در زمینه انرژی ایجاد کنیم. ما با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایجاد یک شورای سرمایه گذاری مشترک همکاری خواهیم کرد. ما برای ایجاد مجمع انرژی هسته‌ای مشترک چین و خلیج فارس در زمینه‌های صلح آمیز کار خواهیم کرد.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: ما در حال تلاش برای دستیابی به موفقیت‌های جدید با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در زمینه فضا و زیرساخت‌های فضایی هستیم. روابط چین با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از آینده امیدوارکننده ای برخوردار است.

نظر شما