شناسهٔ خبر: 57566829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

اگر روحانیت نابود شود دشمنان می گذارند شما بمانید؟

انصاریان گفت: کسانی که شعار علیه روحانیون را سر می‌دهید آیا تصور می‌کنید بعد از نابودی روحانیت دشمن اجازه می‌دهد شما بمانید؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه همزمان با ایام فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: انبیای الهی با سرمایه گذاری عظیمی از ایمان به خدا، رستاخیز، اخلاق، عمل و عقل کامل بین امت‌ها مبعوث به رسالت شدند.

وی افزود: آنچه امت‌ها درباره انبیای الهی می‌گفتند دروغ و تهمت بود چراکه اگر آنها انصاف داشتند و هنگامی که از آنان پرسیده می‌شد پیامبران قبل از بعثت در میان شما، با شما و از شما دارای چه عیوب اخلاقی و رفتاری بودند تأیید می‌کردند که آن بزرگواران عاری از هر نوع عیب و ایراد بودند. ولی وقتی از این امت‌ها سوال می‌شد چرا با انبیای الهی مخالف هستید پاسخ می‌دادند آن بزرگواران دچار اختلال روانی شده و مجنون شدند؛ در حالی که انبیای الهی بهترین حال اخلاص را داشتند. پیامبراکرم (ص) زمانی که سران مشرکین را دعوت کردند و از آنان پرسیدند ۴۰ سال قبل از بعثت آیا من به شما دروغی گفتم؟ آیا عمل زشتی از من مشاهده کرده‌اید؟ آیا تاکنون دست به دزدی زده‌ام؟؛ همه حاضران پاسخ دادند خیر. آنان نمی‌توانستند بگویند بله، چراکه همین مشرکان قبل از بعثت به پیامبر لقب داده بودند و این لقبی نبود که از سوی پروردگار توسط فرشته الهی ابلاغ شده باشد.

انصاریان با بیان اینکه مشرکان قبل از بعثت پیامبر را امین و مال، جان و آبروی مردم می‌دانستند، گفت: آنان همواره می‌گفتند ما چیزی از ایشان ندیدیم و پیامبر خطاب به آنها می‌فرمودند شما اقرار می‌کنید که دروغ و کار ناپسندی از من ندیدید حال چطور است و به چه علت مرا به پیامبری قبول ندارید؟ مشرکان هیچ جوابی نمی‌دادند. البته هیچ امتی در برابر پیامبر خودش پاسخی نداشت که بدهد. این نشان از پاکی همه جانبه، راستی و درستی انبیای الهی دارد، اینکه عقل آنان عقل کامل و بالاتر از عقل کل امت‌هایشان بود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر انسان طهارت انبیای الهی را قبول داشته باشد و با اطمینان به آنها دل بدهد و نبوتشان را بپذیرد قطعاً انبیای الهی را به عنوان معلمان واقعی انتخاب می‌کند، بیان کرد: اگر انسان طالب خیر دنیا و آخرت باشد باید به درسی که این معلمان واقعی ارائه می‌دهند عمل کند. ۹۵۰ سال عمر کمی نیست و این سن در قرآن کریم ذکر شده است. انسان زمانی که به سن سالمندی وارد می‌شود توان و قدرت او کاهش می‌یابد و دچار ضعف و ناتوانی می‌شود اما در قرآن آمده حضرت نوح ۹۵۰ سال در بین مردم سرحال، سالم، کامل، جامع و مشتاق زندگی کرد.

وی افزود: حضرت نوح انسانی راستگو، درست کردار، کامل، مؤمن و بی توقع از مردم بود و مردم را به راه حق دعوت می‌کرد. علمای بزرگ شیعه در عرصه تبلیغ دین زحمات بسیاری کشیدند برای مثال مرحوم آیت الله کمپانی که واقعاً شخصیتی کم نظیر بود. ایشان با آن همه فعالیت‌های علمی و تبلیغ دین بسیار زاهدانه زندگی می‌کرد به گونه‌ای که روزها وقتی از میان بازار سبزی فروش‌ها رد می‌شد بدون اینکه کسی ببیند برگ‌های کاهویی که سبزی‌فروشان جدا می‌کردند و دور می‌ریختند را جمع می‌کرد و برای خوردن می‌برد. گفته شده این بزرگ مرد نزدیک به دو ماه تنها غذایش کاهو بود. مرحوم آیت الله میلانی، مرحوم آیت الله ایروانی و… از جمله شاگردان این آخوند کاهو خور بودند. حال امروز برخی از جوانان آمده‌اند و علیه روحانیون شعار می‌دهند باید پرسید فکر می‌کنید اگر روحانیت نابود شود دشمنان می‌گذارند شما بمانید؟ تاریخ نشان داده اربابان کفر همیشه پشت نوچه‌های خود را خالی کردند مگر آمریکا تا آخر عمر به صدام و شاه وفادار ماند؟ مگر آنان را مانند گاو ماده شیرشان را ندوشید و در پایان رهایشان نکرد؟ این علما و روحانیت هستند روی منبرها یاد می‌دهند که کسی مال دیگران را نخورد، به ناموس دیگران چشم ندوزد و….

انصاریان بیان داشت: لحظات عمر پیامبران بسیار ارزشمند و پربار بوده و انبیای الهی هرگز بدون هیچ طمع و چشم داشتی مردم را به حق دعوت می‌کردند و هرگز از آنان مزد رسالت درخواست نکردند. بسیاری از آنان تبعید شدند، سختی زندان را به جان کشیدند، شهید شدند و یا به فرمایش امام صادق (ع) برخی از آنان را سر چاه با اره تنشان را به دو نیم کردند. آیا انبیای الهی بعدی با شنیدن این جنایات دست از تبلیغ دین برداشتند بر همین اساس ما وظیفه داریم با مردم حرف بزنیم و دست از تبلیغ دین برنداریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت نوح ۹۵۰ سال عمر کرد و تنها سه مساله به مردم گفت که یکی از آنان این بود خدا را عبادت کنید؛ انسان اگر خدا را نداشته باشد همه داشته‌هایش را از دست می‌دهد. شیطان همواره دهانش باز است تا دین و اعتقادات مردم را ببلعد و نابود کند. انسان با عبادت خدا در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود در غیر این صورت همه داشته خود را می‌بازد. در آیات الهی آمده انسان هر چیزی را که در دنیا پرسیده با همان معبود در قیامت محشور می‌شود این درحالی است که هیچ یاری گری جز خداوند متعال وجود ندارد. یکی از معبودان جاندار که بخشی از دولت‌های دنیا بخصوص بخشی از دولت‌های عربی مانند عربستان آن را می‌پرستد آمریکا است. آنان خود را در اختیار ضد خدا قرار داده‌اند و فرهنگ او را قبول و تابع امر و نهی اش هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید خدا را بپرستد چرا که دنیا و آخرت نصیب انسان می‌شود، به آدمی عزت می‌دهد و سربلند می‌شود.

نظر شما