شناسهٔ خبر: 57566818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین میزبان سومین جشنواره ملی شعر دانشجویی «آسمان» شد

دبیر کانون شعر و ادب دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: دانشگاه بین‌‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین به عنوان میزبان سومین سومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان انتخاب شده که در بخش‌های شعر آزاد، شعر طنز و شعر آیینی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سمیرا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا بیان اینکه سومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان در دانشگاه بین‌‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره در 3 محور شعر آزاد، شعر طنز و اجتماعی و بخش ویژه شعر آیینی و شعر دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با ذکر اینکه قالب اشعار آزاد است و محدودیتی در زمینه آثار دریافتی وجود ندارد، اضافه کرد: شاعران دانشجوی از سرتاسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب‌های کلاسیک، نو و سپید برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. برای این منظور ابتدا باید در سامانه فرهنگی دانشگاه بین‌الملل ثبت نام و در بخش شرکت در رویداد شعر آسمان اشعار خود را به صورت فایل word بارگذاری کنند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آسمان ادامه داد: فایل‌های محتوی اشعار نباید حاوی هیچ‌گونه اطلاعات هویتی بوده و تنها باید شامل اثر مورد نظر باشند. در صورت مشاهده هرگونه اطلاعات هویتی اثر مورد نظر ابطال و از دور جشنواره حذف خواهد‌ شد.

غفاری یادآور شد: شاعران و دانشجویان در هر محور با 5 اثر شاعرانه شرکت کنند و دبیرخانه جشنواره هم تا یکم بهمن‌ماه آماده دریافت آثار خواهد بود و اشعار هم توسط 3 شاعر برجسته کشور با اسامی حسنا محمد‌زاده، مهدی مردانی و مجید سعد‌آبادی و طبق مؤلفه‌های موجود امتیازدهی خواهند شد.

دبیر جشنواره شعر ملی آسمان همچنین با اشاره به رونمایی از پوستر این جشنواره در 14 آذرماه گفت: همچنین آثار یکی از دانشجویان در سامانه جشنواره به صورت نمادین بارگزاری شد و جشنواره رسماً کار خود را آغاز کرد. تاریخ اختتامیه این جشنواره هنوز مشخص نشده و در اطلاعیه‌های بعدی در سامانه فرهنگی دانشگاه اعلام و به برگزیدگان به صورت تلفنی اطلاع داده خواهد‌ شد.

وی افزود: به 3 نفر برگزیده در بخش‌های شعر آزاد، شعر طنز و اجتماعی و بخش ویژه شعر آیینی و شعر دفاع مقدس این جشنواره هدایا و جوایز نقدی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما