شناسهٔ خبر: 57566813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حضرت فاطمه (س)، نماد زن زندگی آزادی در عصر جاهلیت

شاهرود_ امام جمعه بخش بسطام گفت:تربیت حضرت فاطمه (س) و حضور آگاهانه این بانو آن در جامعه‌ای که اعراب جاهلیت دختران خود را زنده به گور میکردند نماد زن، زندگی و آزادی است.

صاحب‌خبر -

حضرت فاطمه (س)، نماد زن زندگی آزادی در عصر جاهلیتبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش بسطام به میزبانی روستای میقان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به همه مردم و کسانی که این روز‌ها شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داده اند اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون شخصیت وجودی و مقام معنوی حضرت زهرا (س)، کاری سخت و دشوار است، چرا که این بانوی گرانقدر روحی آسمانی داشت و فضایل و کرامات دخت پیامبر آنقدر زیاد است که از درک ابعاد وجودی ایشان عاجز هستیم.
او ادامه داد: در حدیث کساء نقل شده پس از آنکه جبرئیل از خداوند می‌پرسد این افرادی که زیر کساء (روانداز) هستند چه کسانی هستند خداوند این ۵ تن را به گونه متفاوتی معرفی می‌کند.
رضوی نسب افزود: خداوند در جواب جبرئیل می‌فرماید «هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعلُها وَبَنُوها آنان فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش هستند». این عبارت نشان‌دهنده جایگاه والا و شناخته شده حضرت زهرا (س) در آسمان‌ها و در میان فرشتگان الهى است؛ و خدا محور را حضرت زهرا (س) قرار داده است که نشان‌دهنده عظمت و بزرگی حضرت فاطمه (س) در عالم هستی است.
رضوی نسب اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) هم که در بطن مسائل سیاسی جامعه و بحران‌ها رشد کرده بود و رسالت دفاع از حق و حقیقت را بعهده داشت در همین روز‌ها با دفاع از حریم ولایت و با بصیرت و آگاهی عمیق نسبت به توطئه‌ای که مسیر امامت را منحرف ساخته بود هشیارانه وارد عرصه جامعه شد و بصورت یک عنصر آگاه در صحنه جامعه حضور جدی و فعال یافت و رهبری دفاع از امامت را برعهده گرفت. تربیت ایشان و حضور آگاهانه این بانو آن هم در جامعه‌ای که اعراب جاهلیت دختران خود را زنده به گور میکردند نماد زن، زندگی و آزادی است.
امام جمعه بخش بسطام با اشاره به شهدای بخش بسطام و روستای میقان از خانواده‌های متدین و انقلابی آن‌ها تشکر کرده و افزود: این ملت تا پا جای برای سربلندی دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی پا در رکاب خواهند بود و همه به فرامین مقام معظم رهبری گوش جان خواهند سپرد.

نظر شما