شناسهٔ خبر: 57566799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

زمان بندی افتتاح پروژه های عمرانی سنجیده تر اعلام شود

طاهره رفعتی

امام جمعه رشت، پروژه های ملی استان به ویژه آزادراه قزوین و رشت و راه آهن رشت - انزلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این پروژه ها باید با نظارت درست و دقیق و مستمر مسئولان امر در دستور کار جدی قرار بگیرند تا زمان بندی بهره برداری از طرح ها سنجیده تر اعلام شود.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به اعلام سازمان ملل مبنی بر تجاوز عراق به خاک ایران در آذر سال ۷۰، اظهار کرد: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید با واقعیت ها آشنا شوند تا فریب دروغ ها و شبهه افکنی های دشمنان را نخورند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه شهدا و خانواده های آنان از عزت و ثبات و اقتدار برخوردار است، افزود: به اذعان دشمنان این جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه نقش آفرینی می کند و با ایجاد موازنه قدرت در خاورمیانه، معادلات غرب را بر هم زده است.

امام جمعه رشت با اشاره به رشد اقتصادی ایران طی سال های اخیر و تایید این موضوع توسط سازمان های جهانی از جمله صندوق بین المللی پول، خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی به پنج درصد رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از مهمترین دستاوردهای رشد اقتصادی ایران را در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: دشمنان می خواهند با نقشه های خود، ایران را ناامن و بی ثبات جلوه دهند و عزت و اقتدار ما را خدشه دار کنند.

وی امنیت را یکی از شروط رشد و توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی و آل سعود موجب شده شاهد دشمنی های روزافرون آنان باشیم و سیاه نمایی درباره ایران در دستور کار دشمنان قرار دارد لذا در حوادث اخیر بخشی از این دشمنی ها را شاهد بودیم.

آیت الله فلاحتی، حجاب را یکی از دستاویزهای دشمن برای کاهش نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران در منطقه و فرا منطقه دانست و عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، حجاب و بی حجابی مسئله دشمنان ایران نیست، بلکه آنان با ایران قوی و تاثیرگذار مخالف هستند، زیرا می دانند که جمهوری اسلامی ایران مانع از تعبیر خواب های شوم استکبار خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت بازار اقلام اساسی مردم اشاره کرد و از مسئولان خواست بر ثبات قیمت ها تاکید داشته باشند و اضافه کرد: اخیرا شاهد نابسامانی هایی در بازار مرغ هستیم که نه به نفع تولیدکننده است و نه سودی برای خریدار دارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به کاهش قیمت مرغ، ادامه داد: باید مردم به اندازه نیاز خود اقلام اساسی را خریداری کنند و دولت نیز باید برای ذخیره سازی اقلام راه حل مناسب داشته باشد؛ نه اینکه از مردم بخواهیم مرغ بیش از نیاز بخرند و برای آینده خودشان ذخیره سازی کنند.

وی همچنین پروژه های ملی استان به ویژه آزادراه قزوین و رشت و راه آهن رشت - انزلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه پیشرفت این پروژه ها چشمگیر نیست و بعضا پیمانکاران عامل عقب ماندگی ها هستند که باید با نظارت درست و دقیق و مستمر مسئولان امر در دستور کار جدی قرار بگیرد تا زمان بندی بهره برداری از طرح ها سنجیده تر اعلام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما