شناسهٔ خبر: 57566784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

شهدایی که تا پای جان برای ایران ایستادند/مردم اهواز قدرشناس شهدا

اهواز - مردم اهواز با حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، نشان دادند با گذشت سال‌های سال اما هنوز قدرشناس ایثار شهدا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مردم اهواز ظهر امروز جمعه بعد از اقامه نماز برخلاف هفته‌های قبل راهی خانه نشدند بلکه ماندند تا قدرشناسی خود را برای جوان‌هایی که سال‌ها قبل برای حفظ استقلال و مرزهای کشور از کید و طمع دشمن تا بن دندان مسلح بعثی دفاع کنند، نشان دهند.

مردم اهواز بعد از نماز جمعه به کف خیابان آمدند تا با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، قدرشناس جوان‌هایی باشند که تن پاکشان سال‌ها در خاک کشوری دیگر بوده و اکنون به آغوش وطن بازگشته است.

این در حالی است که صبح روز گذشته یعنی پنجشنبه ۱۷ آذرماه، پیکر پاک این شهدا از آبراه بین‌المللی اروندرود در آبادان وارد کشور شدند و مراسم وداع با آن‌ها دیشب در معراج شهدای اهواز برگزار شد.

شهدایی که تا پای جان برای ایران ایستادند/مردم اهواز قدرشناس شهدا

پیکر پاک این شهدای والامقام مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای ۵، بیت‌المقدس ۷ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ هستند و در مناطق عملیاتی جنوب عراق در استان‌های میسان و بصره کشور عراق کشف شده‌اند.

راهشان را ادامه می‌دهیم

خانم «صمدی فروشانی» یکی از مادران شرکت کننده در مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده به خبرنگار مهر گفت: قول می‌دهیم راهشان را ادامه دهیم تا شرمنده آنها نشویم. شهدا در طول تاریخ همیشه جاویدان هستند و از آنها امید شفاعت داریم.

وی افزود: شهدا راه حقیقت را انتخاب کردند و امیدوارم که توفیق باشد تا ما هم راه آنها را ادامه دهیم. امروز آمدیم تا خودمان هم از معنویت شهدا فیض ببریم و هم بچه‌های ما با این راه آشنا شوند و با تأسی به شهدا و پیروی از راه آنها زندگی کنند.

جوانان از شهدا یاد بگیرند

«مجتهدی» بانوی دیگری که در مراسم تشییع شهدا حضور داشت به خبرنگار مهر گفت: شهدا فرهنگ شهادت را دوباره در کشور نشان دادند تا جوانانی که کف خیابان‌ها اغتشاش می‌کنند، ببینند که این شهدا هم‌سن و سال آنها که بودند برای دفاع از کیان و ناموس این کشور در مقابل دشمن ایستاده و حتی از جان شیرین خود گذشتند.

شهدایی که تا پای جان برای ایران ایستادند/مردم اهواز قدرشناس شهدا

وی افزود: مدیون خون شهدا هستیم و آنها به ما آرامش می‌دهند و هر وقت که در مراسمات این شهدا شرکت می‌کنیم، اثرگذاری مثبت آن را در زندگی خود می‌بینیم.

همگی آمده بودند تا ثابت کنند، احترام به شهدا و مقام والای شهادت خاص یک دوره نیست و مردم با هر تفکر و پوششی از صمیم قلب برای شهدا احترام بسیاری قائل هستند؛ این شهدا متعلق به همه عرصه‌ها و دوران بوده و گذر زمان نه تنها از محبوبیت آنها نکاسته بلکه بر آن افزوده است.

پای آرمان‌های انقلاب هستیم

یکی از جوانانی که سنش فراتر از ۲۴ سال نمی‌رفت با شوق و گریه در کنار تابوت شهدا زیر لب جملاتی را زمزمه می‌کرد؛ او نیز همچون دیگران خیلی متأثر از عطر حضور شهدا شده بود.

شهدایی که تا پای جان برای ایران ایستادند/مردم اهواز قدرشناس شهدا

این جوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: برای اذن شهادت آمده‌ام؛ از شهدا خواستم که با وساطت آنها توفیق عبور از در شهادت به من داده شود.

این جوان با بغض گفت: رهبرم سید علی خامنه‌ای بداند که تا آخرین قطره خونم همچون این شهدا پای آرمان‌های امام راحل، نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدا ایستاده‌ام.

متبرک کردن شال به تابوت شهدا

دیگر بانوی جوانی که در کنار تابوت شهدا ایستاده تا شال خود را به این معنویت متبرک کند، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یادآور می‌شود: همه مدیون خون شهدا هستیم و امروز اگر در چنین مراسماتی شرکت می‌کنم فقط به خاطر کمک به روند زندگی خودم است چون اثرگذاری مثبت مراسم تشییع شهدا را در زندگی دیده‌ام.

شهدایی که تا پای جان برای ایران ایستادند/مردم اهواز قدرشناس شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، امروز هیچ فیلتر سن و سال، شغل و تفکری مانع از حضور باشکوه مردم نشد و پیکر ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در میان خیل عظیم جمعیت با شکوه هرچه بیشتر بدرقه شدند.

تبرک جستن با شال و پارچه‌های سبز و حتی برای کودکان خردسال نشان از ارادت بی‌بدیل مردم خوزستان به مقام شهدا است.

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا به امروز مردم خوزستان در هر عرصه‌ای حضور پررنگی داشته و پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند.

نظر شما