شناسهٔ خبر: 57566546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان تشکیل نشد

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان منوط به درخواست مرکز بهداشت است که تاکنون واصل نشده است.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان منوط به اعلام وضعیت آلودگی از سوی اداره محیط‌زیست و درخواست تشکیل جلسه توسط مرکز بهداشت استان است، اظهار داشت: مرکز بهداشت استان درخواستی برای تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی برای تصمیم‌گیری درخصوص روز شنبه ۱۹ آذر اعلام نکرده است.

وی افزود: با وجود این از قبل برای رصد و پایش واحدهای آلاینده به دستگاه‌های متولی ابلاغ و اطلاع رسانی مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: هواشناسی استان با صدور هشدار زرد پیش‌بینی کرده که انباشت آلاینده‌های جوی و وضعیت آلودگی هوا در روز یکشنبه به علت نفوذ جبهه هوای سرد، سکون جو و مه آلودی، شدت بیشتری خواهد داشت.

شیشه فروش اضافه کرد: با توجه به این شرایط، احتمالاً فردا شنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان برای تصمیم گیری در خصوص روز یکشنبه بیستم آذر ماه تشکیل جلسه دهد.

به گزارش مهر ساعتی پیش بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تهران، برای روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها در استان‌های تهران و البرز تعطیل و کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری شد.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه با عدد ۱۱۶ برای سومین روز پیاپی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه هفدهم آذر ماه درباره سکون و سردی هوا و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

در این اطلاعیه آمده است از پنجشنبه تا اواسط روز شنبه ۱۹ آذرماه به دلیل حاکمیت سکون جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، احتمال کاهش نسبی شعاع دیدو افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

هواشناسی در این اطلاعیه توصیه کرده که گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد غیر ضرور و فعالیت ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

نظر شما