شناسهٔ خبر: 57566489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعلام آمادگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برای همکاری با مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: این مرکز مدیریت با تمام توان آماده همکاری با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات است.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خوهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی، رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه و برخی معاونان این مرکز با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌ وگو کرد.

آقای پورامینی در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه در زمینه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: این مرکز در سال ۱۳۷۹ به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخ‌گویی به پرسشهای بنیادین و رفع و دفع آسیب‌ها و شبهات در حوزه دین تأسیس شد.

وی «گفتمان‌سازی فعال»، «هم‌افزایی مراکز فعال پاسخگویی»، «آموزش متخصصان رصد و پاسخ به شبهه (آموزش پاسخگو)»، «جشنوار ه پاسخ برتر»، «آثار مکتوب پاسخ به شبهه»، «ادبیات داستانی و هنر»، «ویکی‌پاسخ»، «پاسخ چندرسانه‌ای» و «پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز» را برخی از اهداف عملیاتی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه برشمرد.

وی با اشاره به فراخوان جشنواره پاسخ ۲ و استقبال از آثار طلاب در قالب‌های جشنواره شامل کتاب، مقاله، پایان‌نامه، شعر، داستان، داستانک، رمان، فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.، عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی و پاسخ‌گویی به شبهات نسل‌نو، خاطرنشان کرد: آماده همکاری با حوزه های علمیه خواهران در تمام عرصه های فعالیتی و گفتمانی هستیم.

در ادامه دیدار، حجت الاسلام والمسلمین فاضل نیز با ارائه گزارشی از تعداد مدارس علمیه و طلاب در حال تحصیل و فارغ‌ التحصیل حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور اظهار داشت: همکاری با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه فرصت مغتنمی برای ماست و جا دارد هندسه ای برای ارتباط بیشتر بین این ۲ مرکز ایجاد شود تا از این طریق ظرفیت های علمی و پژوهشی خواهران طلبه بیش از پیش شناسایی و فعال شود.

وی ادامه داد: دانش لازم برای پاسخ به شبهات، شایسته و بایسته یک طلبه تراز است تا بتواند در عرصه کنشگری و فعالیت های اجتماعی موفق باشد و در این مسیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه می تواند یاری‌گر خوبی برای طلاب باشد.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با تمام توان آماده همکاری با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات است و امیدواریم این همکاری بتواند زمینه ساز فعالیت مثمرثمر طلاب خواهرِ توانمند و کنشگر در عرصه پاسخ به شبهات باشد.

در پایان نیز مقرر شد متن تفاهم نامه‌ای با مشارکت هر دو مرکز تدوین و بعد از نهایی شدن به امضا و مرحله عملیات برسد.

نظر شما