شناسهٔ خبر: 57566386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

قیمت یک خانه 200 متری در نیاوران چند؟

خرید آپارتمان‌های ۱۰۰ متری منطقه یک به‌طور میانگین ۹.۵ میلیارد هزینه دارد. در نیاوران برخی فروشنده‌ها چند برابر این رقم را به خریداران پیشنهاد می‌دهند

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، متوسط قیمت مسکن در منطقه یک طبق آخرین آمارهای رسمی به متری ۹۵ میلیون تومان رسیده است. اتفاقی که باعث می‌شود خرید آپارتمان ۱۰۰ متری در گران‌ترین محدوده پایتخت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد. البته این عدد به میانگین قیمت آپارتمان‌های ۱۰۰ متری در کل منطقه یک ارتباط دارد و بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد برخی از فروشنده‌ها در نیاوران چند برابر آن را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. در طرف مقابل در نیاوران می‌شود زیر قیمت منطقه دنبال خرید آپارتمان رفت که برای این کار باید سراغ واحدهایی برویم که یا زمان زیادی از ساختشان می‌گذرد یا از داشتن امکاناتی مثل پارکینگ محروم هستند.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری در نیاوران توسط فروشنده‌ای دقیقا ۲۰ میلیارد تومان اعلام شده است. رقم ۲۰۰ میلیونی که فروشنده بابت هر مترمربع مدنظر دارد، از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تقریبا دو برابر بیشتر است. البته فروشنده در توجیه رقم خیره‌کننده‌ای که در آگهی قید کرده، فهرستی از اصلاحات مخصوص املاکی‌ها را ردیف کرده که مهمترین آن‌ها فول‌فرنیش یا همان مبله بودن واحد است. کنار این آپشن، پنجره‌های قدی، اتاق خواب مستر، لابی‌من ۲۴ ساعته، سالن اجتماعات و داشتن دو پارکینگ بخش دیگری از ویژگی‌های این واحد لوکس است. یکی دیگر از واحدهای ۱۰۰ متری گران‌قیمت در نیاوران با رقم ۱۷ میلیارد تومان آگهی شده. یعنی فروشنده چشم‌انتظار خریداری است که بابت هرمتر مربع ۱۷۰ میلیون تومان بپردازد. این یکی هم نوساز و کلیدنخورده است و با امکانات خاصی مثل روف‌گاردن و لابی‌من ۲۴ ساعته فروخته می‌شود. با این حال در نیاوران می‌شود واحدهای ۱۰۰ متری پیدا کرد که تقریبا معادل همان رقم متری ۹۵ میلیون تومانی بانک مرکزی فروخته می‌شوند.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری در نیاوران ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. با یک ضرب و تقسیم به عدد متری ۹۸ میلیون تومان می‌رسیم که نزدیک به عدد اعلام شده از سوی بانک مرکزی به عنوان میانگین قیمت مسکن در منطقه یک است. در این واحد برخلاف آپارتمان‌های لوکس منطقه یک، خبری از امکانات خاص نیست و فروشنده داشتن آسانسور، انباری و پارکینگ را جزو امکانات آن قید کرده است. عمر بنا واحد هم به شش سال می‌رسد. همان حوالی آپارتمان ۱۰۰ متری را ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یعنی متری ۹۷ میلیون تومان آگهی کرده‌اند که از نظر امکانات چیزی شبیه مورد قبلی است و عمر بنا آن به سال می‌رسد. بررسی جدیدترین آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های ۱۰۰ متری در محدوده نیاوران نشان می‌دهد امکان خرید خانه با ارقام کمتر از متری ۹۵ میلیون وجود دارد. مثلا واحد ۱۰۰ متری را هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند که ارزش هر متر آن ۸۱ میلیون است و این عدد ۱۴ میلیون زیر قیمت منطقه است.

عمر بنا این واحد ۱۶ سال است و طبق ادعای فروشنده با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. آپارتمان ۱۰۰ متری که سال ۱۳۸۰ در در نیاوران ساخته شده، متری ۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود؛ ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت منطقه. احتمالا یکی از دلایلی که باعث شده فروشنده زیر قیمت منطقه دنبال مشتری باشد، علاوه بر عمر بنا ۲۱ ساله، نداشتن پارکینگ باشد. واحدی مشابه مورد قبلی یعنی بدون پارکینگ و عمر بنا ۱۷ ساله را با رقم هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند که خریدار باید برای هر متر از آن آپارتمان متری ۸۳ میلیون، یعنی ۱۲ میلیون کمتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک بپردازد.

مشخصات برخی از واحدهای ۱۰۰ متری در نیاوران

1

نظر شما