شناسهٔ خبر: 57566292 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

توییتر نیز همچون اینستاگرام، «شدوبن» حساب‌های کاربری را اطلاع‌رسانی می‌کند

براساس اعلام ایلان ماسک، توییتر نیز قرار است در اقدامی مشابه اینستاگرام، شدوبن شدن حساب‌های کاربری را به آن‌ها اطلاع دهد. منظور از شدوبن، حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زومیت: براساس اعلام ایلان ماسک، توییتر نیز قرار است در اقدامی مشابه اینستاگرام، شدوبن شدن حساب‌های کاربری را به آن‌ها اطلاع دهد. منظور از شدوبن، حذف پست‌ها از سیستم پیشنهاد محتوا است.

ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر، در ادامه‌ی تحولات شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور قصد دارد اطلاع‌رسانی درباره‌ی «شدوبن» شدن حساب‌های کاربری را شروع کند. منظور از شدوبن(shadowban)، حذف پست‌های کاربران از الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشنهاد محتوا است. ماسک می‌گوید کاربرانی که شدوبن می‌شوند، می‌توانند به این تصمیم اعتراض کنند.

براساس گزارش بلومبرگ، اسناد فاش‌شده‌ی توییتر نشان می‌دهد قبلا شماری از کارکنان توییتر، توییت‌های تحلیلگران محافظه‌کار را از سیستم پیشنهاد محتوا حذف کرده‌اند. ایلان ماسک در واکنش به توییت‌های مرتبط به این اسناد نوشت: «توییتر روی به‌روزرسانی نرم‌افزاری کار می‌کند که وضعیت واقعی حساب را به شما نشان می‌دهد. بدین ترتیب به‌وضوح خواهید فهمید که شدوبن شده‌اید یا نه. همچنین دلیل شدوبن ارائه می‌شود و خواهید توانست به این تصمیم اعتراض کنید.»

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر بارها اعلام کرده است که قصد دارد آزادی بیان را در این شبکه‌ی اجتماعی به بالاترین حد برساند. گفته می‌شود کاهش سخت‌گیری‌های توییتر باعث شده است نفرت‌پراکنی در این شبکه‌ی اجتماعی افزایش پیدا کند. این در حالی است که ایلان ماسک می‌گوید بازدید پست‌های نفرت‌آمیز از زمان تصاحب توییتر توسط او، به میزان یک‌سوم کاهش یافته است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، روز گذشته قبل از ایلان ماسک اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی نیز اطلاع‌رسانی درباره‌ی شدوبن را شروع می‌کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما