شناسهٔ خبر: 57566112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دژکام:

جهان را برای ظهور آماده کنیم

امام جمعه شیراز با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جهان را به فرموده مقام معظم رهبری برای ظهور باید آماده کنیم و قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود.

صاحب‌خبر -

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تسلیت ایام فاطمیه گفت: شرط انصاف نبود که دختر پیامبر (ص) را بین در و دیوار بگذارند و آزرده کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بانوان مسلمان امروز باید بدانند که در شهادت بانویی اشک می‌ریزیم که بین در و دیوار حجاب و حیای خودشان را حفظ کردند و بانوان ما پیروی از حضرت زهرا (س) را که همیشه از حجاب و عفت و حیا دفاع کردند باید افتخار خود بدانند.

او با اشاره به تاریخ ایران گفت: بانوان ایرانی در طول تاریخ همواره محبان حضرت صدیقه طاهره (س) بوده اند و در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است و در حمله مغول به کشور ما هزاران زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود، ترجیح دادند.

امام جمعه شیراز گفت: از حضرت مریم (س) هم در قرآن کریم به عنوان بانویی که عفاف و حیا داشتند یاد شده است و حضرت مریم (س) بانوی حجاب و عفاف بودند.

او با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در این خصوص که در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم که چرا شان حضرت مریم (س) را اینقدر کوچک کرده اید، بیان کرد: فریاد پیروان قرآن بر سر تمام کسانی بلند می‌شود که ارزش‌های انجیل و تورات را نادیده گرفته اند.

آیت الله دژکام گفت: بیدار شوید و بدانید اسلام برای بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

او همچنین با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جهان را به فرموده مقام معظم رهبری برای ظهور باید آماده کنیم و قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود و امروز در مقابل توطئه دشمن باید قدرت خود را با تلاش فراوان نشان دهیم و در عرصه امنیت به نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حمایت برسانیم.

دژکام بر تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: مسلما ما تحریم‌ها را بی اثر کرده و خواهیم کرد، اما باید یک سری اقدامات هم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسائل در استان فارس باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: بحث ارتباط جاده‌ای و ریلی شیراز به بوشهر از این موارد است، زیرا از نظر ترابری و ترانزیت از بندر بوشهر نسبت به چابهار و بندرعباس مقرون به صرفه‌تر است و به بوشهر به عنوان مسیری که همیشه مسیر اصلی تجارت بوده است، مدتی بی‌ توجهی شده است، اما با این مسیر ریلی برای ایجاد اشتغال مردم اقدام شود.

او گفت: اقتصاد در یاپایه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید از سابقه یکصد ساله بوشهر در تجارت استفاده مطلوبی کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: این اقدام به حمایت در سطح ملی نیاز دارد که غیر از استان فارس، ۲ استان جنوبی و شمالی همسایه هم از آن بهره‌مند خواهند شد.

او با گرامیداشت راننده آمبولانسی که توسط ضربات چاقوی اغتشاش گران به شهادت رسید هم گفت: غیر از نفرت بین مردم چیزی دستگیر این گروهک‌ها و معاندین نمی‌شود و این شهید والا مقام با وجود اینکه چاقو خورد پای کار انقلاب و نظام محکم ایستاد و بعد از نماز عصر بر جنازه وی نماز اقامه شده و تشییع می‌شود.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم عبرت آموزی از گذشتگان بیان کرد: تاریخ برای عبرت گرفتن است اگر اهل تعقل و تدبر باشیم و یادی از ۲۰ آذر ماه که مصادف با شهادت آیت الله دستغیب می‌کنیم که یک انسان کوردل در کوچه‌های این شهر این عالم عالیقدر را ترور کرد.

او گفت: از ۴۱ سال پیش تا ۴۰ روز پیش از این که دوباره دست یک نادان بی بصیرت کوردل به تفنگ رفت و ۱۳ عزیز را در کنار مضجع نورانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت رساند، ۴۱ سال ترور از طرف گروهک‌های نادان و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و کشور‌های استکباری دنیا علیه ما را شاهد هستیم.

آیت الله دژکام گفت: اینکه آمریکا و انگلیس و فرانسه این شهادت شهدای مظلوم در حرم مطهر را محکوم نمی‌کنند به این دلیل است که حامی این جریان هستند و خودشان داعش را درست کردند تا شیر‌هایی همچون شهید سلیمانی را شهید کنند.

او گفت: مقام معظم رهبری علمدار شده اند و ندای استقبال از ظهور می‌دهند و مردم را در مقابل دشمن وا می‌دارند و نمی‌گذارند دشمن هر چه می‌خواهد انجام دهد.

امام جمعه شیراز گفت: امروز باید یک بار دیگر به فرموده امام راحل، هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید تا قدرت و ایستادگی و صلابت این ملت به گوش کرشان برسد.

نظر شما