شناسهٔ خبر: 57566106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سفیر ایران در لبنان:

امیدواریم با وجود رئیس جمهور قوی، لبنانی مقتدر در تمامی عرصه ها را ببینیم

موج نیوز

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با تاکید بر حمایت همیشگی از مقاومت این کشور، گفت: تهران خواهان لبنانی قدرتمند و پیروزمند است و وجود رئیس جمهور قوی در لبنان یکی از عوامل قدرتمندی این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المنار ابراز امیدواری کرد: لبنان در برقراری امنیت و ثبات و اقتصاد خود قدرتمند و پیروز باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی بر اساس عرف موجود در لبنان از همگان در این کشور حمایت می کند.

امانی بر حمایت همیشگی و قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان تاکید کرد و گفت: ایران از مقاومت حمایت می کند که باعث شد تا لبنان از ثروت خود بهره مند شود و ثمره این امر، از آن همه طیف ها و اقشار لبنان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ارتباط با کمک اهدایی سوختی ایران به لبنان گفت: این موضوع خیلی طول کشید و از نظر تهران، بخاطر عدم توان دولت لبنان در پذیرش این کمک، موضوع خاتمه یافته تلقی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ناتوانی رسمی لبنان در تحویل گرفتن کمک اهدایی فقط به موضوع سوخت منحصر نمی شود چرا که ایران تقریبا از ده سال پیش پیشنهاد ساخت دو نیروگاه برق را مطرح کرد اما این پیشنهاد به دلایل مربوط به بن بستن در تصمیم گیری متوقف مانده است. ایران در صورت ارائه تقاضا آماده است. من بخاطر وجود مشکلات بسیاری در روابط دوجانبهِ مرتبط با تصمیم گیری از جانب (نهاد) رسمی لبنان متاسفم.

امانی توضیح داد: موضع رسمی ایران آن است که لبنان قدرتمند باشد. یکی از عوامل قوی بودن لبنان، این است که رئیس جمهور، قوی باشد. دیدگاه ایران نسبت به لبنان آن است که لبنان ضعیف نباشد.

وی افزود : ایران به هیچ وجه در روابط لبنان با هیچ طرف دیگری دخالت نمی کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: در ارتباط با رابطه با حزب الله، ایران به حزب الله نمی گوید که چه کاری را انجام بدهد یا ندهد. ما با تمامی احزاب رابطه مستحکمی داریم و درخصوص موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان، ما به هیچ وجه دخالت نمی کنیم.

سفیر ایران در لبنان در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اقدام تماشاگران و بازیکنان تیم فوتبال مغرب در برافراشتن پرچم فلسطین و حمایت از فلسطینیان در چارچوب رقابت های جام جهانی قطر، پیروزی ملت مغرب در این مسابقات فوتبال و راهیابی تیم آنها به دور یک چهارم با پیروزی بر اسپانیا و یاری رساندن ملت مغرب به فلسطنن را تبریک گفت.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با شبکه المنار نیز به بروز اغتشاشات اخیر در ایران اشاره و تاکید کرد که یک عملیات گمراه کننده و تحریک آمیز جهت ایجاد اغتشاش و خرابکاری و به آتش کشیدن ساختمان ها و اسلحه کشیدن بر روی مردم وجود دارد و تلاش دولت ایران حفظ راحتی و آسایش برای اقشار مردم است.

برچسب‌ها:

نظر شما