شناسهٔ خبر: 57565933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

اسلام ارزش و عظمت بانوی مسلمان را در پرتوی حجاب و عفت آفریده است

آیت الله دژکام گفت: بیدار شوید و بدانید اسلام برای بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش   خبرنگار   خبرگزاری شبستان   در   استان فارس ، آیت الله لطف الله دژکام، امروز (جمعه 18 آذر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تسلیت ایام فاطمیه گفت: شرط انصاف نبود که دختر پیامبر (ص) را بین در و دیوار بگذارند و آزرده کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: بانوان مسلمان امروز باید بدانند که در شهادت بانویی اشک می ریزیم که بین در و دیوار حجاب و حیای خودشان را حفظ کردند و بانوان ما پیروی از حضرت زهرا (س) را که همیشه از حجاب و عفت و حیا دفاع کردند باید افتخار خود بدانند.

وی با اشاره به تاریخ ایران اظهار کرد: بانوان ایرانی در طول تاریخ همواره محبان حضرت صدیقه طاهره (س) بوده اند و در تاریخ ما همواره عفاف و حجاب مورد تاکید قرار داشته است و در حمله مغول به کشور ما هزاران زن کشته شدن را بر اینکه به عفت و حجابشان تعرض شود، ترجیح دادند.

امام جمعه شیراز افزود: از حضرت مریم (س) هم در قرآن کریم به عنوان بانویی که عفاف و حیا داشتند یاد شده است و حضرت مریم (س) بانوی حجاب و عفاف بودند.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این خصوص که در مسئله زن از اروپا و آمریکا مطالبه داریم که چرا شان حضرت مریم (س) را اینقدر کوچک کرده اید، بیان کرد: فریاد پیروان قرآن بر سر تمام کسانی بلند می شود که ارزش های انجیل و تورات را نادیده گرفته اند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: بیدار شوید و بدانید اسلام برای بانوی مسلمان ارزش و عظمت در پرتو حجاب و حیا و عفت آفریده است.

وی همچنین با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جهان را به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای ظهور باید آماده کنیم و قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود و امروز در مقابل توطئه دمشن باید قدرت خود را با تلاش فراوان نشان دهیم و در عرصه امنیت به نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حمایت برسانیم.

وی بر تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها تاکید کرد و ادامه داد: مسلما ما تحریم ‌ها را بی اثر کرده و خواهیم کرد اما باید یک سری اقدامات هم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسائل در استان فارس باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: بحث ارتباط جاده ‌ای و ریلی شیراز به بوشهر از این موارد است زیرا از نظر ترابری و ترانزیت از بندر بوشهر نسبت به چابهار و بندرعباس مقرون به صرفه ‌تر است و به بوشهر به عنوان مسیری که همیشه مسیر اصلی تجارت بوده است، مدتی بی‌ت وجهی شده است اما با این مسیر ریلی برای ایجاد اشتغال مردم مباید اقدام شود.

وی افزود: اقتصاد دریاپایه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  است و باید از سابقه یکصد ساله بوشهر در تجارت استفاده مطلوبی کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس عنوان کرد: این اقدام به حمایت در سطح ملی نیاز دارد که غیر از استان فارس، 2 استان جنوبی و شمالی همسایه هم از آن بهره ‌مند خواهند شد.

وی با گرامیداشت راننده آمبولانسی که توسط ضربات چاقوی اغتشاش گران به شهادت رسید هم گفت: غیر از نفرت بین مردم چیزی دستگیر این گروهک‌ ها و معاندین نمی ‌شود و این شهید والا مقام با وجود اینکه چاقو خورد پای کار انقلاب و نظام محکم ایستاد و بعد از نماز عصر بر جنازه وی نماز اقامه شده و تشییع می ‌شود.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر لزوم عبرت آموزی از گذشتگان بیان کرد: تاریخ برای عبرت گرفتن است اگر اهل تعقل و تدبر باشیم و یادی از ۲۰ آذر ماه که مصادف با شهادت آیت الله دستغیب می کنیم که یک انسان کوردل در کوچه‌ های این شهر این عالم عالیقدر را ترور کرد.

وی افزود: از ۴۱ سال پیش تا ۴۰ روز پیش از این که دوباره دست یک نادان بی بصیرت کوردل به تفنگ رفت و ۱۳ عزیز را در کنار مضجع نورانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت رساند، 41 سال ترور از طرف گروهک‌ های نادان و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل و کشورهای استکباری دنیا علیه ما را شاهد هستیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اینکه آمریکا و انگلیس و فرانسه این شهادت شهدای مظلوم در حرم مطهر را محکوم نمی ‌کنند به این دلیل است که حامی این جریان هستند و خودشان داعش را درست کردند تا شیرهایی همچون شهید سلیمانی را شهید کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علمدار شده اند و ندای استقبال از ظهور می ‌دهند و مردم را در مقابل دشمن وا می‌ دارند و نمی‌ گذارند دشمن هر چه می ‌خواهد انجام دهد.

امام جمعه شیراز گفت: امروز باید یک بار دیگر به فرموده امام راحل، هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید تا قدرت و ایستادگی و صلابت این ملت به گوش کرشان برسد.

پایان پیام/664

نظر شما