شناسهٔ خبر: 57565017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خطیب جمعه قم:

دشمن به دنبال از بین بردن رابطه مردم و روحانیت است

الهام ردکا

خطیب جمعه قم گفت: دشمنان می‌دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت هستند موفق نمی‌شوند به همین خاطر به دنبال از بین بردن این رابطه هستند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه قم که ۱۸ آذر در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در طول زندگی خود درس های فراوانی به جامعه عصر خود، امروز ما و نسل آینده دادند که ولایت مداری و حفظ و عفاف و حجاب از جمله آن‌ها است و جمله «روح و جان من به فدای تو علی» نشان از ولایت مداری این بانوی بزرگوار دارد.

وی ادامه داد: بانوان و دختران ما باید توجه کنند که دشمنان به دنبال این هستند که ماموریت رضا خان در عصر و زمان ما توسط عده‌ای دیگر تکرار ‌شود و چادر از سر زنان برداشته شود و زنان ما دشمن پسند ظاهر شوند و این برای جامعه ما ننگ است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم و روحانیت در تجمع فیضیه قم تصریح کرد: روحانیت هر زمانی که احساس کرده که باید به میدان بیاید حضور پیدا کرده است و استعمارگران و تاج و تخت پادشاهان برایش مهم نبوده است.

وی با اشاره به سالروز حکم تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار کرد: حکم حرمت توتون و تنباکو در زمان ناصرالدین شاه قاجار نمونه‌ای از این اقدامات روحانیت بود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: دشمنان می دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت هستند موفق نمی‌شوند به همین خاطر به دنبال از بین بردن این رابطه است.

وی خطاب به دشمنان گفت: خیرخواهانه به شما نصیحت می کنیم که آزموده را آزمودن خطا است و دیگر روحانیت، مردم و رهبری ما را آزمایش نکنید در غیر این صورت پاسخی کوبنده تر دریافت می کنید.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: دانشجویان ما ضد سلطه هستند و همیشه در صحنه های مختلف، در دفاع مقدس و تشکیل جهاد دانشگاهی حضور داشتند، دانشجویان ما در تشکیل سپاه پاسداران فعال بودند و امروز نیز در تولید علم و فناوری فعال و افتخار آفرین هستند و در جهاد سازندگی حضور دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این‌ها شاخص های یک دانشجوی تراز است و اگر کسی خود را دانشجو بداند اما از این ویژگی‌ها جدا شد، در زمینه دشمن بازی کرد و از شهید شدن طلبه و بسیجی خوشحال شد نمی‌تواند در جنبش دانشجویی ما حضوری فعال داشته باشد؛ زیرا به حرکت دانشجویی پشت کرده است.

امام جمعه قم بیان کرد: دانشجو باید بداند آن‌ها استقلال ما را نشانه گرفته‌اند و می خواهند شما مروج مصرف گرایی باشید و از محصولات آن‌ها استفاده کنید و تولید علم و فناوری تعطیل شود.

وی یادآور شد: ما می بالیم که این پیشرفت ها که دنیا را در بهت فرو برده است رهگذر این دانشگاه ها، شما دانشجویان و اساتید است، قدر خود را بدانید و آگاه باشید که ملت به شما افتخار می کند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول در رابطه با عوامل بازدارنده از گناه عنوان کرد: توجه به آثار زیان بار گناه و توجه به خیرات و برکاتی که ترک گناه به همراه دارد از جمله عوامل بازدارنده از گناه است.

وی بازسازی شخصیت، افزایش نعمت‌های الهی و امید به آینده را از جمله آثار ترک گناه دانست و گفت: انسانی که گناه را ترک می کند آینده‌ای روشن در پیش روی خود می‌بیند همچنین نزد خدا محبوب است و خداوند او را دوست دارد و بزرگ ترین آرزوی انسان محبوبیت در نزد خداوند است.

وی اثر دیگر ترک گناه روشن بینی بیان کرد و یادآور شد: انسان‌های معمولی به ظاهر امور نگاه می کنند، اما انسان های تیز بین و روشن بین در خشت خام مسائلی را می‌ بینند که دیگران در آیینه نمی‌ بینند.

انتهای پیام

نظر شما