شناسهٔ خبر: 57564641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس محیط زیست لنگرود خبر داد

مشخص شدن علت مرگ باکلان ها در گیلان/تشکیل پرونده برای صیادان به دستور دادستان

رقیه قدیمی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از مشخص شدن علت مرگ ۱۳۸ قطعه باکلان در سواحل چاف لنگرود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، حسین جهش با اشاره به مرگ تعداد ١٣٨ قطعه باکلان در سواحل چاف در روزهای گذشته اظهار کرد: همکاران محیط زیست به همراه همکاران اداره دامپزشکی شهرستان لنگرود در محل حضور پیدا کردند و پرندگان کشته شده را کالبد شکافی کردند.

وی افزود: پس از کالبد شکافی ها مشخص شد علت کشتار این پرندگان گیر افتادن در پره‌های صیادی و خفگی در دام صیادان پره است.

جهش خاطرنشان کرد: با دستور دادستان برای تشکیل پرونده اقدام شد و کارهای قانونی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای این گونه از پرندگان در استان‌های شمالی و حتی دنیا هر ساله شاهد مرگ و میر تعدادی از باکلان‌های گرفتار در تورهای صیادی هستیم که در مقابل جمعیت بالای این پرنده ناچیز است.

گفتنی است؛ باکلان ها نوک انحنادار یا داسی‌شکل دارند که نوک آنها به سمت پایین خمیده شده است. در بین انگشتان پاهای آنها پرده‌ی کامل به هم پیوسته وجود دارد که از مشخصات پرندگان دریایی است.

این پرندگان به دلیل نیاز به شنا، بال‌های نسبتاً کوتاهی دارند. به همین دلیل، آنها بیش از هر پرنده دیگری در پرواز انرژی مصرف می‌کنند. همه‌ی گونه‌های این پرندگان ماهی‌خوار هستند و با غواصی از سطح آب ماهی را می‌گیرند.

برخی از گونه‌های این پرندگان تا عمق ۴۵ متری شیرجه نیز می‌زنند. علاوه بر ماهی، این پرندگان از خرچنگ‌ها، دوزیستان و نرمتنان نیز تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما